بر اساس شورایعالی هماهنگی ترابری كشور؛

نرخ جدید حمل و نقل جاده ای تعیین شد، هر تن-كیلومتر ۱۰۳۳ریال

نرخ جدید حمل و نقل جاده ای تعیین شد، هر تن-كیلومتر ۱۰۳۳ریال

سیمان: در امتداد اجرای مصوبه شورایعالی هماهنگی ترابری كشور، دستورالعمل اجرایی تعیین نرخ حمل جاده ای بر اساس هر تن - كیلومتر ابلاغ گردید.



به گزارش سیمان به نقل از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در نشست تخصصی مسئولان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و رئیس كانون رانندگان و دبیر انجمن صنفی كامیونداران كشور، بررسی و تصمیم گیری درباب روش اجرای مرحله نهایی مصوبه ۲۰۹ شورایعالی هماهنگی ترابری كشور درباب تعیین نرخ حمل جاده ای بر طبق تن - كیلومترانجام شد و سپس بحث و بررسی پیرامون مصوبه تن كیلومتر با عنایت به نهایی شدن دستورالعمل اجرایی، ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه اجرایی مربوطه به استانها در دستور كار سازمان قرار گرفت.
در این نشست همین طور مقرر شد نرخ شاخص بر اساس هر تن – كیلومتر ۱۰۳۳ ریال و ضرایب مسافت به استانها اعلام گردد همین طور ضریب تطبیق بین۰.۷۵درصد تا ۱.۲۵ درصد توسط استانها در نظر گرفته شود.
براساس این گزارش با عنایت به اینكه اجرای این دستورالعمل امكان دارد موارد پیش بینی نشده احتمالی كه جامعیت همه موارد، معیارها و دامنه ها را پوشش ندهد، وجود دارد، از این رو توافق گردید در صورتی كه نرخهای محاسباتی از نرخهای فعلی كمترباشد، نرخ فعلی ملاك عمل قرار گیرد.
این گزارش حاكی می باشد به منظور رفع نقایص احتمالی در اجرای مصوبه تن - كیلومتر جلسات تخصصی هر ماه برگزار و با عنایت به تغییرات قیمت، اقلام هزینه ای ناوگان، مبلغ نرخ تن كیلومتر به صورت دوره ای به روز شود.
یادآور میگردد محاسبه شاخص های اولیه تن كیلومتر برمبنای عوامل هزینه ای قیمت تمام شده و نرخ تن كیلومتر با در نظرگرفتن تاثیر تك تك هزینه ها در واحد تن – كیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است، این نرخ بدون احتساب هزینه های سربار مانند كمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه و بارگیری محاسبه شد و برای دستیابی به آن بیشتر از ۳۰ جلسه اصلی و فرعی، ۱۰۶۰ نفر – ساعت زمان كار كارشناسی با حضور مسئولان و كارشناسان سازمان، نمایندگان كامیونداران و رانندگان، اساتید دانشگاه، صاحبنظران و شركتهای مشاور تشكیل شده است.

1397/09/23
17:44:46
5.0 / پنج
4070
تگهای خبر: حمل و نقل , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
سیمان سیمان