تركش افزایش قیمت خودرو برتن مددجویان كمیته امداد

تركش افزایش قیمت خودرو برتن مددجویان كمیته امداد

به گزارش سیمان با وجود آمادگی كمیته امداد برای ادامه طرح واگذاری وانت به منظور اشتغال زایی و خودكفایی مددجویان با پرداخت ۹۰ درصد قیمت خودرو در قالب وام، خودروسازان به علت افزایش قیمت خودرو تمایلی به ادامه طرح مذكور كه سال قبل كلید خورد ندارند.



علی اكبر خادمی، مدیر كل طرح های اقتصادی و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت وگو با ایسنا، در مورد طرح واگذاری وانت های زامیاد كمیته امداد به مددجویان كه منظور اشتغالزایی آنها از سال قبل شروع شد اظهار داشت: كمیته امداد تفاهم نامه ای را با شركت زامیاد و همكاری صندوق كارآفرینی امید شروع كرده بود كه در قالب این طرح به صورت مشترك مبلغ ۹۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات تا آخر سال گذشته به مددجویان پرداخت گردید.

وی با اشاره به واگذاری ۳ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو وانت نیسان به مددجویان كمیته امداد، اظهار نمود: این افراد پس از بررسی های انجام شده، مستعد استفاده از تسهیلات كمیته امداد برای اشتغال زایی شناخته شده بودند و وانت نیسان های مذكور در اختیارشان قرار گرفت.

مدیركل طرح های اقتصادی و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه امسال هم تعداد كمی از وانت های نیسانی كه از سال قبل باقی مانده بود، در اختیار مددجویان قرار گرفت، خاطرنشان كرد: امسال حدود ۴۸ دستگاه وانت نیسان به مددجویان واگذار شد كه این افراد از این خودروها در طرح های حمل و نقل بار، با نظارت مجموعه كمیته امداد استفاده می نمایند و توانسته اند به خودكفایی برسند و عموما از پوشش كمیته امداد بیرون بروند.

خادمی با تاكید بر اینكه در مجموع ۳ هزار و ۳۱۷ مددجوی كمیته امداد با دریافت این تسهیلات ضمن كسب درآمد بعد از پیمودن دوره زمانی تعریف شده به خودكفایی می رسند اضافه كرد: وام های پرداخت شده به مددجویان ۵ ساله، با كارمزد بانكی ۴ درصد و دوره تنفس چهار ماهه و حداقل ضمانت ها بوده است. همینطور به صورت میانگین اقساط ماهیانه آن هم بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به اینكه در این طرح ۳ مدل خودرو شامل خودروهای دو گانه سوز، پادرا و تك سوز در اختیار مددجویان قرار گرفته است، اظهار نمود: سال قبل تا ۷ درصد از قیمت مصوب خودرو ساز به مددجویان كمیته امداد تخفیف داده شد، ولی از آغاز امسال نه تنها نتوانستند هیچ تخفیفی به ما بدهند، بلكه قیمت خودرو هم افزایش زیادی پیدا كرد، به طوریكه هم اكنون امكان تامین خودرو از جانب زامیاد برای مددجویان وجود ندارد؛ از طرفی لازمه دریافت تسهیلات برای هر نوع خودرو، عرضه پیش فاكتور خرید به بانكهای عامل است بنابراین فرایند ثبت نام اینترنتی و خرید زمان دار مانع از اجرای طرحهای اشتغالزایی شده است.

مدیركل طرح های اقتصادی و خودكفایی كمیته امداد خاطرنشان كرد: به عبارت دیگر به مددجویان گفته می گردد كه باید به شكل عادی در سایت ثبت نام كنند مانند سایر شهروندان خودروهایشان را تحویل بگیرند، این درحالیست كه سال قبل در موعدهای مشخصی كه اعلام می كردیم، خودروها را با تخفیف ویژه تحویل می دادیم و قیمت تمام شده نیزخیلی پایین تر بود، برای مثال قیمت یك خودرو حدود ۳۵ میلیون تومان تمام می شد كه ۳۰ میلیون وام به مددجو پرداخت می شد كه با پرداخت حدود ۵ تا ۶ میلیون از جانب خود مددجویان، آنها می توانستند خودرویی داشته باشند كه خرج زندگی شان را با استفاده از آن تامین كنند و از حمایت كمیته امداد بیرون بروند.

خادمی با اشاره به اینكه امسال هم قیمت خودرو افزایش یافته است و هم خودروسازان از تحویل خودرو خودداری كرده اند و دید حمایتی مجموعه زامیاد نسبت به مددجویان هم ادامه پیدا نكرد، خاطرنشان كرد: این درحالیست كه این مكانیسم سبب می شد آنها از فقر مطلق بیرون بروند و به شكل یك فرد عادی به زندگیشان ادامه دهند.

وی با اشاره به اینكه مجموعه كمیته امداد هم اكنون هم آمادگی ادامه این طرح را دارد، اظهار داشت: هم اكنون هم می توانیم ۹۰ درصد قیمت خودرو را به شكل وام ۴ درصدی پرداخت نماییم، اما خودروسازان امسال خودرویی تحویل نداده اند. در عین حال زمانی كه قیمت خودرو افزایش می یابد قسط ماهیانه هم آنقدر زیاد می گردد كه مددجو نمی تواند آنرا پرداخت كند، بنابراین این طرح فعلا متوقف شده است.

خادمی در انتها اظهاركرد: امسال سعی كردیم حدود ۴۷ خودرویی كه مددجویان قبلا ثبت نام كرده و پولشان را واریز كرده بودند را با مساعدت مجموعه زامیاد به این مددجویان تحویل دهیم.




1397/09/23
13:07:02
5.0 / پنج
4049
تگهای خبر: تسهیلات , حمل و نقل , عرضه , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
سیمان سیمان