طرح جامع شهر جدید سهند ابلاغ شد؛

حداكثر جمعیت سهند ۱۸۵ هزار نفر، رفع تداخلات مرزی سهند و تبریز

حداكثر جمعیت سهند ۱۸۵ هزار نفر، رفع تداخلات مرزی سهند و تبریز

سیمان: شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع شهر جدید سهند را تصویب و برای اجرای به دستگاه های ذی ربط ابلاغ نمود كه برمبنای آن حداكثر جمعیت شهر، ۱۸۵ هزار نفر تعیین شده است.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، شورای عالی شهرسازی و معماری در نشست ۳۰ مهر ماه امسال طرح جامع شهر جدید سهند را تصویب و ۲۰ آبان ماه برای اجرا به شركت عمران شهرهای جدید و استانداری آذربایجان شرقی ابلاغ نمود.
بر اساس این طرح، امكان توسعه شهر جدید سهند به سمت شرقی آن در قالب ۵ فاز مجاز شمرده شده است. اما اگر وزارت نیرو اعلام نماید امكان تأمین آب آشامیدنی این شهر وجود ندارد، سوژه توسعه شهر جدید سهند منتفی خواهد شد.
همچنین با عنایت به اینكه افق طرح جامع این شهر به ۱۴۱۰ ارتقا یافته، حداكثر ظرفیت جمعیت پذیری شهر جدید سهند ۱۸۵ هزار نفر تعیین شده است.
از دیگر مواد مندرج در طرح جامع شهر جدید سهند مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری، رفع تداخلات مرزی شهر جدید با حریم شهرستان تبریز از سمت شمال غربی سهند است كه از این پس این تداخلات به سود شهر جدید مرتفع میگردد.
خاطرنشان میگردد قطار برقی تبریز ـ سهند باز در طرح جامع شهر جدید سهند لحاظ شده است.
یكی دیگر از مفاد طرح جامع شهر جدید سهند، استفاده از ظرفیت انتفاعی ۳۵۰ هكتار از اراضی دانشگاه صنعتی سهند به سود شركت عمران شهر جدید سهند و برای توسعه سرانه های این شهر است.
شورای عالی شهرسازی و معماری با تعیین حداكثر تراكم ۳۰۰ درصدی معادل ۱۲ طبقه با كاربری تجاری ـ خدماتی برای راه اندازی در شهر جدید سهند موافقت كرده است.
خاطرنشان میگردد برمبنای اعلام وب سایت رسمی شركت عمران شهر جدید سهند، در طرح جامع اولیه این شهر مصوب سال ۱۳۷۷، ظرفیت جمعیت پذیری ۲۵۰ هزار نفر تعیین شده بود كه در طرح جامع سال ۱۳۸۷ به ۱۸۰ هزار نفر كم شد.
بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر جدید سهند حدود ۸۲ هزار و ۴۹۴ نفر برآورد شده است كه با عنایت به تكمیل بیشتر از ۹۰ درصدی طرح مسكن مهر این شهر، برخی تخمین ها از رسیدن جمعیت شهر سهند به ۱۵۰ هزار نفر حكایت دارد.

1397/09/11
19:07:44
5.0 / پنج
3995
تگهای خبر: خدمات , مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیمان سیمان