معاون وزیر كشور انتقاد كرد؛

معطلی چند روزه كامیون داران در مرز كوهك سیستان و بلوچستان

معطلی چند روزه كامیون داران در مرز كوهك سیستان و بلوچستان

سیمان: معاون وزیر كشور با اظهار نارضایتی از روند كند عملیات گمركی و خروج كالا از كشور، خواهان احداث ساز و كاری مناسب برای تسریع در صدور كالا و پیشگیری از معطلی چند روزه كامیون داران در مرز كوهك در سیستان و بلوچستان شد.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، بابك دین پرست در بازدید از بازارچه مرزی كوهك در شرقی ترین نقطه كشور در مرز پاكستان از نزدیك با مشكلات صادركنندگان، كامیون داران و تجار این منطقه آشنا شد.
وی در جلسه هم اندیشی اشتغال و توسعه شهرستان سیب و سوران خاطرنشان كرد: پیش نویس توسعه منطقه بلوچستان، در سفر چند روز آینده وزیر كشور به سیستان و بلوچستان تهیه می گردد.
دین پرست با اشاره به تصویب 15 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی در این شهرستان اضافه كرد: تابحال 2.5 میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده است كه باید علت جذب نشدن بقیه اعتبارات و موانع آنها بررسی شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر كشور اضافه كرد: در این سفر در جلسات شورای اداری سایر شهرستانهای مناطق بلوچستان هم شركت و در بازدید از این مناطق گزارشی از كمبودها و نیازهای آنها تهیه خواهد نمود.
دین پرست به سفر چند ماه پیش وزیر كشور به منطقه سیستان هم اشاره نمود و اظهار داشت: آن سفر 110 مصوبه برای منطقه سیستان داشت و ریاست جمهوری این مصوبات را به 18 نهاد و وزارت خانه ابلاغ كرده است.
عبدالصمد عیسی زاده، فرماندار سیب و سوران هم در این نشست به طرح های انتقال آب از سد ماشكید علیا، بیمارستان 32 تختخوابی و طرح های آبرسانی در این شهرستان، اشاره نمود و اظهار داشت: تكمیل سریعتر این طرح ها، به توسعه این شهرستان كمك خواهد نمود.
وی به پروژه راه اندازی راه هیدوج به كلوكی كه شهرستان را به مرز متصل می كند، اشاره نمود و اضافه كرد: راه اندازی این جاده به علت كمبود اعتبار تابحال پیشرفت چندانی نداشته است.
همینطور دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر كشور از سد ماشكید سفلی واقع در بخش بم پشت شهرستان سراوان هم بازدید نمود. این سد كه به منظور تامین آب آشامیدنی، كشاورزی و صنعتی در حال ساخت است.
معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر كشور در ادامه برنامه سفر به مناطق جنوبی استان، امروز به روستای كلپورگان رفت. وی با حضور در كارگاه زنده ساخت سفال كه ثبت جهانی شده با نحوه ساخت سفال كه توسط بانوان روستایی انجام می گردد آشنا شد.
معاون وزیر كشور در پاسخ به درخواست بانوان سفال كار برای راه اندازی واحدهای فروش سفال در محل كارگاه، از فرماندار شهرستان سراوان خواست راه اندازی غرفه های فروش محصولات صنایع دستی در محوطه كارگاه را در دستور كار قرار دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر كشور در ادامه بازدیدهایش از روستاهای بخش مركزی شهرستان ایرانشهر از قنات خشكیده روستای گنج آباد بازدید كرد.
دین پرست بعد از این بازدید و شنیدن مشكلات مردم برای تخصیص اعتبار بمنظور بازسازی و احیای این قنات قول مساعد داد.
او همینطور در ادامه از روستای محروم كلیری از توابع بخش مركزی ایرانشهر كه دارای مشكلاتی از قبیل راه ارتباطی روستایی، قنات نیمه خشك و مدرسه نیمه تمام است، از نزدیك بازدید كرد.
منطقه عشایری و محروم سورجهان از دیگر مناطق مورد بازدید بابك دین پرست بود. مشكلات اهالی این منطقه شامل مشكل راه ارتباطی و آب و برق بود.
معاون اقتصادی وزیر كشور در ادامه برنامه سفرش با مردم روستای نوك آباد زردكوه دیدار و گفت و گو كرد و با مشكلات و درخواستهای آنان از قبیل كم آبی، اشتغال جوانان، كانال هدایت آب قنات به مزارع و تكمیل مدرسه نیمه تمام روستا آشنا شد.
دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت كشور امروز به شهرستانهای دلگان و فنوج می رود و از مناطق محروم این شهرها بازدید خواهد نمود.



1397/09/08
20:53:04
5.0 / پنج
4316
تگهای خبر: ایران , بازار , صنایع , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
سیمان سیمان