رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز توضیح داد:

قاچاق سوخت چگونه كاهش پیدا كرد

قاچاق سوخت چگونه كاهش پیدا كرد

سیمان: رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تمهیدات و پیگیری های جدی و دستورات اجرایی، انتظامی و امنیتی را از دلایل اصلی كاهش قاچاق سوخت در ماه گذشته دانست و تصریح كرد كه اگر كارت سوخت احیاء شود، این روند نزولی ادامه خواهد داشت.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، در ماه های اخیر بعضی از مسئولان همچون وزیر نفت از افزایش قاچاق سوخت در كشور انتقاد كرده اند. در این زمینه ماه گذشته بیژن زنگنه در حاشیه چهارمین كنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو در جمع خبرنگاران، به سوالی درباره این كه آیا قاچاق سوخت در حال افزایش می باشد یا خیر؟ با حالتی كنایه آمیز پاسخ داد كه "وضع قاچاق بنزین الحمدالله خوب است و از همه مرزها با موفقیت انجام می شود! این مورد هم شامل گازوئیل و هم شامل بنزین می شود".

او با اشاره به تفاوت نرخ سوخت در ایران و سایر كشورها اظهار نمود: برای مثال، هر تن گاز مایع در ایران ۱۰ دلار و در بازار ۵۰۰ دلار است. حتما این مورد سبب قاچاق می گردد كه باید برای آن تدابیری در نظر بگیریم.

این اظهارات در حالی عنوان شد كه علی مویدی - رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز - روز گذشته در جمع خبرنگاران در حاشیه یكصد و بیستمین جلسه ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعلام نمود كه قاچاق سوخت در ماه گذشته روزانه دو تا سه میلیون لیتر كاهش پیدا كرده است.

در این زمینه درباره دلایل و چگونگی كاهش حجم قاچاق این فرآورده نفتی از او پرسیدیم كه به ایسنا اینگونه توضیح داد: در ماه های اخیر شاهد شیب تند خروج سوخت بخصوص گازوییل از كشور بودیم كه در جلسات مختلف مسئولان متولی امر، به این مورد پرداخته شده و نهایتا طی ماه اخیر شاهد كاهش دو تا سه میلیون لیتری قاچاق سوخت بوده ایم.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: یكی از دلایلی كه قاچاق سوخت در ماه گذشته كاهش پیدا كرد این بود كه همه دستگاه های متولی در سطح ملی و استانی از وزارت نفت تا وزارت كشور، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و دستگاه های امنیتی و انتظامی به صورت ویژه روی این مساله حساسیت بالایی به خرج دادند و تمهیدات و پیگیری های جدی آنها سبب كاهش قاچاق سوخت شد.

مویدی افزود: این كه می گوییم قاچاق سوخت روزانه دو تا سه میلیون لیتر كاهش پیدا كرده است، برپایه حدسیات و گمانه زنی ها نیست بلكه وزارت نفت در جدیدترین گزارش رسمی خود این مساله را عنوان كرده است.

وی اظهار داشت: اگر در ادامه این روند طرح ها و پیشنهادات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز برای كاهش قاچاق سوخت جدی گرفته شود و كارت سوخت احیاء شود، شاهد انضباط بیشتری در حوزه عرضه سوخت در كشور خواهیم بود و اگر ساختارهای زیربنایی و سامانه ها را تكمیل نماییم، روند نزولی قاچاق سوخت ادامه دار بوده و شاهد به حداقل رسیدن آن خواهیم بود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در پاسخ به سوالی در خصوص این كه سوخت بیشتر از كدام مرزها از كشور خارج می شود؟ اظهار نمود: مرزهای شرقی و جنوب شرقی عمده مبادی خروج سوخت از كشور هستند كه حساسیت و تمركز جدی روی این مساله پیدا كرده ایم.




1397/08/30
15:21:30
5.0 / پنج
3823
تگهای خبر: ارز , ایران , بازار , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
سیمان سیمان