عربستان نفت را ترك می كند؟

عربستان نفت را ترك می كند؟

سیمان: بانك تجارت ملی عربستان سعودی اعلام نموده كه می خواهد با سرمایه گذاری كلان در صنایع كوچك و متوسط به تقویت و توسعه بخش اقتصاد غیر نفتی این كشور بپردازد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته از آن حكایت می كند كه بانك تجارت ملی عربستان سعودی (NCB ) می خواهد به توسعه هرچه بیشتر فعالیت های تجاری صنایع كوچك و متوسط در این كشور كمك و سرمایه گذاری كند.

عربستان سعودی در سالهای اخیر به نظر می آید به فكر احیای بخش تجارت و گردش بیشتر چرخ اقتصاد افتاده است و بارها هم اعلام نموده است كه می خواهد اقتصاد خویش را از وابستگی كامل به صادرات نفت و كسب درآمد از آن برهاند.

بر اساس گزارشی كه در trade Arabia آمده است، حالا بانك تجارت ملی عربستان سعودی اعلام نموده است كه می خواهد به منظور تقویت بخش خصوصی و همینطور گسترش فعالیت و تولیدات صنایع كوچك و متوسط (SMEs) و همینطور شركت های دانش بنیان مختلف سرمایه گذاری كلانی كند تا آنها بتوانند با توان و ظرفیت بیشتری به فعالیت های تجاری خود بپردازند.

این اقدام می تواند كمك بسزایی در تقویت و توسعه كارخانه و شركت های مذكور كند و آنها در آینده ای نه چندان دور بدون شك تبدیل به یكی از بزرگترین و موثرترین صنایع در نوع خود خواهند شد.

به گفته تحلیلگران و كارشناسان فعال در این حوزه، به نظر می آید كه بانك های سعودی تلاش بسیاری برای تقویت بخش خصوصی و فعالیت های تجاری و تولیدی شركت های مختلف و فعال در این كشور كرده اند و از این پس هم تلاش آنها رو به افزایش پیش بینی می گردد. بانك های سعودی همینطور پیشتر اعلام نموده بودند كه حاضرند به منظور گسترش، ساخت و راه اندازی كارخانه های جدید تولیدی و صنعتی در این كشور وام و تسهیلات بسیار مناسبی با شرایط عالی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت كنند.




1397/08/28
13:27:51
5.0 / پنج
4101
تگهای خبر: بخش خصوصی , تجارت , تسهیلات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
سیمان سیمان