طلا از كاهش قیمت دست بردار نشد

طلا از كاهش قیمت دست بردار نشد

سیمان: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر رشد ارزش دلار آمریكا كه تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز پرارزش را محدود كرد، به پایین ترین قیمت در یك هفته گذشته سقوط كرد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۲۱۸.۲۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار در هفته جاری ۱.۲ درصد كاهش داشته كه بزرگ ترین كاهش هفتگی در سه ماه گذشته به حساب می آید.

در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۳ درصد كاهش پیدا كرد و در ۱۲۲۱.۷۰ دلار ایستاد. طبق گزارش رویترز، دلار بعد از این كه بانك مركزی آمریكا روز پنج شنبه اعلام نمود نرخ های بهره را ثابت نگه می دارد اما بر تحكیم سیاست پولی تاكید كرد، در برابر ارزهای رقیب صعود كرد.

شاخص دلار آمریكا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ حدود ۰.۸ درصد در معاملات روز گذشته صعود كرده بود.

نرخ های بهره بالاتر آمریكا، ارزش دلار را تقویت كرده و تقاضا برای طلا كه بازدهی ندارد را كم تر می كند. بانك مركزی آمریكا امسال سه دور نرخ های بهره را افزایش داده و با عنایت به رشد تورم و رشد مطلوب اشتغالزایی، انتظار می رود در نشست دسامبر خود، بار دیگر نرخ های بهره را افزایش دهد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی نمود هر اونس طلا برای تحویل فوری حمایت در سطح ۱۲۱۱ دلار را امتحان می كند و اگر به پایین سطح مذكور سقوط كند، احیانا تا سطح ۱۲۰۲ دلار عقب نشینی خواهد نمود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۴.۳۲ دلار رسید. این فلز از ابتدای هفته جاری تابحال حدود ۲ درصد كاهش قیمت داشته كه بزرگ ترین كاهش هفتگی نقره در ۹ هفته اخیر خواهد بود.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۲ درصد سقوط كرد و به ۸۵۳.۴۵ دلار رسید كه پایین ترین قیمت در یك هفته گذشته بود. پلاتین از ابتدای هفته جاری تابحال حدود یك درصد كاهش قیمت داشته كه بزرگ ترین كاهش هفتگی این فلز از اواخر سپتامبر است.

هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با حدود ۰.۳ درصد كاهش، ۱۱۲۰.۶۰ دلار معامله شد. با این وجود از ابتدای هفته جاری تابحال ۰.۶ درصد رشد داشته كه چهارمین رشد هفتگی پالادیوم خواهد بود.




1397/08/18
23:15:34
5.0 / پنج
4237
تگهای خبر: ارز , بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سیمان سیمان