با توجه به وضع تحریم های تازه آمریكا درخواست شد

كیش پل ارتباط ایران با جهان شود

كیش پل ارتباط ایران با جهان شود

سیمان: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش از مسؤولان كشور درخواست نمود ماموریت تولید ارتباط و تمرین تبادل با فضای جهانی به كیش واگذار شود و تصریح كرد: معتقدم و عهد می بندم كه هیچ عارضه ای نه برای یك متر از جزیره كیش و نه برای فرهنگ، اقتصاد و برای مردم آن در این تعامل رخ نمی دهد.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، محمد ابراهیم انصاری لاری - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش - در آستانه وضع تحریم های تازه از جانب دولت ترامپ پیشنهاد داد این جزیره به راهرویی برای تولید تبادلات بین المللی و پل ارتباطی با اقتصاد جهانی بدل شود و اظهار داشت: اگر وظیفه اصلی مناطق آزاد كشور را تولید پل ارتباطی میان اقتصاد ملی و بین الملل در نظر بگیریم و اگر بپذیریم كه استفاده از این پل ارتباطی به نفع اقتصاد ملی است باید بدانیم كه این وظیفه برای مناطق آزاد به خوبی محقق نشده است. شاید به همین بهانه خیلی از رویدادهای سوء اقتصادی كشور را به نا حق به مناطق آزاد نسبت می دهند و متاسفانه خیلی از كاركردهای مثبت مناطق آزاد را در برخی از محافل نادیده می گیرند.
وی ادامه داد: با عنایت به راهبردهای ریاست محترم جمهور و شورای عالی مناطق آزاد و آقای دكتر بانك ـ مشاور رییس جمهور و مشاور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ـ ما برای كیش یك وظیفه مشخصی را تعریف كرده ایم و انتظارمان این هست كه همه بخش‎های كشور به خصوص بخش اقتصادی به ما برای تحقق این وظیفه كمك نماید.
این مقام مسؤول در منطقه آزاد كیش اظهار نمود: ما می خواهیم این جزیره دریچه ای برای ارتباط ایران با دنیای بین الملل باشد، نقشی كه كیش در پدیده جهانی شدن به خوبی می تواند ایفا كند.
وی ادامه داد: بزودی ارتباط كشور ما با دنیا به ارتباطی متعارف، منطقی و عادی تبدیل می گردد. در این وضعیت باید آموزش های مختلف داشته باشیم. هنگامی كه دنیا جمهوری اسلامی ایران را با همه مشخصاتش و پایبندی به همه اصولش می پذیرد و ما در پهنه بین الملل جایگاه خودمان را بدرستی پیدا می نماییم، باید به همه آداب و مناسك بین المللی آشنایی داشته باشیم.
انصاری لاری بیان كرد: لازم است در گوشه ای از این كشور، مناسبات ما كاملاً بین المللی شده و جهانی باشد. در گوشه ای از این كشور باید تمرین نماییم و یاد گرفته باشیم كه چگونه با دنیا برای ارتباط در حوزه های مختلف وارد تعامل بشویم، تعاملی كه به نفع اقتصاد ملی ما و به نفع مصالح و منافع ملی باشد. به عبارتی بهترین جایی كه می تواند این تمرین را با كمترین هزینه و بیشترین فایده انجام بدهد، جزیره كیش است. كیش می تواند محل تمرین حركتی بزرگ باشد و تجربه گرانی را به كشور منتقل كند. اگر در اثر این تعامل همه جانبه با محیط بین الملل در سطح جهانی آسیبی وارد شد، صدمه محدود است و اگر تجربه درخشانی داشتیم آنرا می گردد به همه كشور تعمیم داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش اظهار داشت: معتقدم و عهد می بندم كه هیچ عارضه ای نه برای یك متر از جزیره كیش، نه برای فرهنگ آن و نه برای اقتصاد این جزیره و نه برای مردم آن در این تعامل رخ نمی دهد.
انصاری لاری از مجموعه سیاستگذاران كشور درخواست نمود تا ماموریت تولید ارتباط و تمرین تبادل با فضای جهانی به كیش واگذار شود.


او اظهار نمود: ما نمی توانیم اقدامات بین المللی و مناسبات جهانی را نادیده بگیریم و از آن ها دوری نماییم. باید مواجهه ای علمی و منطقی داشته باشیم و نتیجه این مواجه منطقی و علمی را به كل كشور تعمیم بدهیم. انتظار ما این است كه كیش برای مناسباتی در سطح جهانی آزاد گذاشته شود. اجازه بدهید این تجربه در كیش شكل گرفته و مورد استفاده قرار بگیرد.
وی بیان كرد: اگر زمینه این تمرین فراهم نشود، زمانی كه وارد فضای بین الملل شدیم مسائل زیادی وجود خواهد داشت كه آنها را یاد نگرفته ایم كه این مورد صدمه زا اخواهد بود. در آن شرایط امكان دارد مسائل اصلی مان را با دنیا حل كرده باشیم اما درباره مسائل پیش پا افتاده هنوز در پیچ و خم اولیه باشیم.
این مسؤول در منطقه آزاد كیش با بیان اعتقاد بر این كه این جزیره می تواند الگویی در ارتقای كیفیت زندگی ایرانی ها باشد، اضافه كرد: جزیره مرجانی كیش می تواند یك جزیره سبز، سالم، آرام و امن، برای سر مشق شدن در ارتقای كیفیت زندگی مادی و معنوی باشد. ما این آمادگی را داریم و امید ما این است كه ان شاالله بتوانیم با كمك همه بخش های كشور این آرزو را محقق بكنیم و یك ایران كوچك كه مورد انتظار و در خور شأن ملت بزرگ ایران است اینجا داشته باشیم. بتوانیم به دولت و ملت كمك نماییم كه همه این استاندارد‎ها را به كل كشور تعمیم دهیم.
انصاری لاری در ادامه به فعالیت های انجام شده در مدت یك ساله مدیرعاملی و چشم انداز آینده كیش در دوره باقی مانده از مسؤولیتش، اظهار داشت: پایانه جدید فرودگاهی با ظرفیت جا به جایی ۶ میلیون مسافر در سال، ظرف ۹ ماه آینده با پیشرفته ترین و مدرترین تجهیزات و زیباترین و جذاب ترین طرح به بهره برداری می رسد. از جانب دیگر باند جدید فرودگاه كیش همراه با سیستم جدید آی ال اس به بهره برداری رسیده و پایانه بندری كه سكوی آن افتتاح شده است در دو سال آینده لایروبی و با مدرن ترین تجهیزات بندری آماده بهره برداری می گردد. همراه با آن پروژه یك جزیره مصنوعی و یك كیش كوچكتر كه اقدامی منحصر به فرد آب و خاكی در كشور است، محقق می گردد.
او به ارتقاء ظرفیت های اقامتی، پذیرایی و امكانات گردشگری، تفریحی و ورزشی این جزیره اشاره نمود و اضافه كرد: در شش ماه دوم سال قبل سه هتل در جزیره كیش به بهره برداری رسید و سه هتل دیگر هم تا آخر سال به مجموع ظرفیت های اقامتی اضافه می گردد.
وی از كلید خوردن سه پروژه با حجم بالای سه هزار میلیارد تومان در یكی دو ماهه آینده در كیش اطلاع داد و با بیان این كه زیر ساخت های اینترنتی جزیره به سرعت در حال ارتقا است، اظهار داشت: بزودی وای فای مجانی در كیش راه اندازی می گردد و هر گردشگری كه به این جزیره وارد شود می تواند از امكانات اینترنتی به صورت مجانی استفاده نماید.
مدیرعامل منظقه آزاد كیش افزود: سیم كارت تله كیش كه یكی از قدیمی ترین شبكه های تلفن همراه كشور است از ۳ جی به ۴ جی ارتقا پیدا كرده است و بزودی اینترنتی ارزان‎تر از اینترنت كشور در جزیره كیش عرضه می گردد. از جانب دیگر كارت كیشوندی كه یك كارت ساده شناسایی بود امروز به «كیش كارت» تبدیل گشته است. این كارت غنی سازی شده و در واقع هم كیف پول، هم كارت بهداشت و درمان و هم كارت شناسایی شهروندان كیش است. شهروندان با این كارت می توانند از تخفیف خرید با امكانات ویژه بهره مند شوند.
انصاری لاری بیان كرد: با تدوین ضوابط جدید كار، اقامت و... در چهار چوب قوانین موضوعه كشور، روند اقامت و زندگی در جزیره كیش تغییر می كند تا آرامش، امنیت، سلامت، زیبایی، محیط زیست و همه استانداردهایی كه در جزیره كیش به شكل ویژه وجود دارد و حاصل زحمات مدیرانی در سالیان گذشته است محفوظ مانده، تثبیت شده و ارتقا پیدا كند.



1397/08/11
00:03:21
5.0 / پنج
4355
تگهای خبر: ارز , ایران , تحریم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
سیمان سیمان