خرید و فروش خانگی سموم غیرمجاز در ساری!

خرید و فروش خانگی سموم غیرمجاز در ساری!

سیمان: رئیس اتحادیه سموم و دفع آفات نباتی مركز مازندران از خرید و فروش خانگی سموم غیرمجاز در ساری اطلاع داد و اظهار داشت: به علت نظارت نكردن سازمان جهاد كشاورزی، این سموم به صورت غیرمجاز در منازل مسكونی در شهر و روستا به فروش می رسد.


نوروزعلی بخشی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه بازار سم همانند دیگر محصولات از ثبات برخوردار نیست و هر روز شاهد یك قیمت در سطح بازار هستیم، اظهار نمود: تحریم ها و نوسانات نرخ ارز مهم ترین دلیلی است كه در بازار شاهد ركود هستیم و ثبات قیمت وجود ندارد.
وی با اشاره به اینكه مواد اولیه سمومی كه در بازار عرضه می گردد از كشورهای چین، هند و آلمان وارد می شود، اظهار داشت: اینكه گفته می گردد سموم از استانداردهای لازم برخوردار نیست را باید از سازمان اصلاح نباتات پرسید چون كه آنها بر روی این سموم آزمایش های لازم را انجام می دهند.
رئیس اتحادیه سموم و دفع آفات نباتی مركز مازندران با اشاره به اینكه سازمان اصلاح نباتات نسبت به كیفیت این سموم اظهار نظر كرده و بحث كنترل كردن آنرا به عهده بگیرد، اظهار نمود: فروشگاه های غیرمجاز زیادی در ساری وجود دارد كه مبادرت به فروش سموم می كنند كه نیاز است مسئولان مربوطه در این امر ورود كنند.
بخشی با اشاره به اینكه بعضی از فروشندگان در خانه های مسكونی خود مبادرت به خرید و فروش سم می كنند و این مورد مجاز نمی باشد، خاطرنشان كرد: بخش بازرسی اتحادیه تنها می تواند این فروش غیرمجاز را به اداره تعزیرات و اصلاح نباتات گزارش دهد و آنها نسبت به پلمب آن اقدام نمایند.
وی با اشاره به اینكه نقش نظام مهندسی هم در صدور پروانه برای كنترل فروشگاه های غیرمجاز بسیار مهم می باشد، اظهار داشت: با این وجود تعداد كمی از فروشگاه های غیرمجاز فروش سموم آفات در ساری پلمب شده است.
رئیس اتحادیه سموم و دفع آفات نباتی ساری با اشاره به اینكه در مكان هایی در روستا و یا شهر كه بافت كشاورزی دارد بیشتر شاهد فروش سموم غیرمجاز هستیم، اظهار نمود: به علت اینكه فروش غیرمجاز سموم نوعی قاچاق به حساب می آید، به صورت قاچاقیبه فروش می رسد.
بخشی در پاسخ به این پرسش كه این سموم قاچاق به چه صورتی تامین می شود، اظهار داشت: بعضی از شركت های خصوصی از سازمان جهاد كشاورزی سموم را دریافت كرده و به عامل پخش خود می دهند كه تعدادی از این عوامل پخش بدون مجوز هستند، در نهایت به علت عدم نظارت سازمان جهاد كشاورزی، این سموم به صورت غیرمجاز در منازل مسكونی در شهر و روستا به فروش می رسد.



1397/08/06
14:35:34
5.0 / پنج
3985
تگهای خبر: ارز , بازار , تحریم , عرضه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
سیمان سیمان