واردات گوشی موبایل ۳۵ درصد بیشتر شد

واردات گوشی موبایل ۳۵ درصد بیشتر شد

سیمان: آمارهای گمرك ایران حاكی از واردات بیشتر از یك میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در شش ماهه نخست سال جاری است.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، برپایه تازه ترین آمار گمرك ایران از تجارت خارجی نیمه نخست سال جاری، در این مدت یك میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸۶۴ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد كشور شده كه ارزش آن به ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار می رسد.

واردات گوشی تلفن همراه در این مدت، هم به لحاظ ارزش و هم از نظر تعداد، افزایش قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان داده است.

بنابراین گزارش، در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۹۳ هزار دستگاه انواع گوشی تلفن همراه بیشتر از سال قبل وارد كشور شده كه در مجموع ۳۵ درصد رشد را نشان داده است.

واردات گوشی تلفن همراه در نیمه نخست سال قبل به تعداد یك میلیون و ۱۳۳ هزار و ۹۰۸ دستگاه بود كه ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه در مدت یاد شده ۱۵۸ میلیون و ۶۹ هزار دلار بوده است.

این در حالی است كه به دنبال افزایش نرخ ارز در سال جاری، قیمت گوشی تلفن همراه در بازار با افزایش چشمگیری در ماه های قبل همراه بوده است.

البته تعداد قابل توجهی گوشی تلفن همراه توسط دستگاه های مربوطه توقیف شده كه گفته می گردد در صورتیكه این گوشیها تعیین تكلیف شده و وارد بازار ایران شود، می تواند در كاهش قیمت گوشی تلفن همراه اثرگذار باشد.




1397/07/25
16:59:10
5.0 / پنج
4380
تگهای خبر: ارز , ایران , بازار , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
سیمان سیمان