معاون آخوندی اعلام كرد:

احداث ۵۰ سرای محله در شهرهای جدید تا آخر امسال

احداث ۵۰ سرای محله در شهرهای جدید تا آخر امسال

سیمان: مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید از احداث ۵۰ مركز محله تا آخر سال جاری در شهرهای جدید سراسر كشور اطلاع داد.



به گزارش سیمان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب الله طاهرخانی در مراسم افتتاح و كلنگ زنی پروژه های روبنایی و همینطور ۵۰۴ واحد مسكن مهر شهر جدید هشتگرد بیان كرد: امروز شاهد افتتاح مجموعه ای از پروژه های آموزشی، مذه، بی و ورزشی همزمان با واحدهای مسكن مهر در شهر جدید هشتگرد بودیم كه بطور قطع در ارتقای كیفیت زندگی و همینطور رفع كمبودهای موجود در حوزه خدماتی این شهر جدید تاثیر به سزایی خواهد داشت.
وی با اشاره به افتتاح ۵۱ میلیارد تومان پروژه در شهر جدید هشتگرد اعلام نمود: تمامی هزینه های صرف شده برای پروژه های افتتاحی امروز از محل منابع داخلی شركت عمران هشتگرد بوده كه تماما تلاش دارد به افزایش جذابیت های این شهر برای سكونت و همینطور تحقق اهداف مدنظر در شركت عمران شهرهای جدید بیانجامد.
مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید تكمیل پروژه قطار برقی هشتگرد-گلشهر را یكی از مهمترین پروژه های اجرایی برای افزایش جذابیت های سكونتی در هشتگرد اعلام نمود و اظهار داشت: این شهر از لحاظ جذابیت های طبیعی بین ۱۷ شهر جدید فعال كشور شهری منحصربه فرد است. بنابراین در دهه اول شكل گیری آن كه مساله دسترسی كمتر به معضل تبدیل گشته بود یكی از جذاب ترین شهرها برای سكونت به شمار می رفت، خصوصیت كه امروز تلاش داریم بار دیگر به شهر جدید هشتگرد بازگردانیم.
این مقام مسئول با تاكید براینكه شهرجدید هشتگرد باید به شهری با كیفیت و دارای شاخص های استاندارد در استان البرز تبدیل گردد اظهار داشت: ما باید كاری نماییم تا جمعیت بیشتری به سمت هشتگرد روانه شده و زمینه تمركز زدایی از شهر كرج هرچه سریع تر فراهم گردد.
به گفته وی مجموعه شركت عمران شهرهای جدید بیشتری تلاش خود در خلال دولت تدبیرو امید صرف تكمیل واحدهای مسكن مهر و همینطور خدمات پایه ای به خصوص بخش آموزشی خرج كرده است، امری كه در ابتدای آغاز طرح مسكن مهر به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته بود.
طاهرخانی در این خصوص تصریح كرد: شهرهای جدید در سال ۹۲ شاهد كمبود زیادی در حوزه خدمات پایه ای بوده اند اما امروز می بینیم كه وزارت آموزش و پرورش به بعضی از مدارس تولید شده در شهرهای جدید اعلام عدم نیاز كرده و با احساس تعداد واحدهای آموزشی بسیاری روبرو است.
معاون وزیر راه وشهرسازی استفاده از بخش خصوصی در حوزه زیرساخت ها را بعنوان یكی دیگر از سیاست های كلان شركت عمران شهرهای جدید برشمرد و اظهار داشت: امروز ۲ مركز محله را با استفاده از مشاركت بخش خصوصی در هشتگرد آغاز كردیم كه در كنار خدماتی با بعد غیرانتفاعی، خدماتی تجاری را هم به شهروندان عرضه خواهد كرد.
وی در ادامه سخنان خود از برنامه ریزی شركت عمران شهرهای جدید برای احداث ۵۰ مركز محله در سطح شهرهای جدید طی سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: اقدام دیگری كه از هفته دولت امسال در حوزه شهرهای جدید آغاز كردیم احداث مجموعه مسكونی جدید برای اقشار متوسط جامعه در سطح این شهرهاست كه تلاش داریم عملیات احداث ۵۰ هزار واحد آن را تا آخر سال ۹۷ با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بدون دخالت دولت انجام دهیم. اقدامی كه برنامه خوبی برای جذب نقدینگی موجود در كشور به حساب می آید.

1397/06/20
14:00:49
5.0 / پنج
4100
تگهای خبر: بخش خصوصی , تولید , خدمات , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
سیمان سیمان