سبحانی فر: شورای رقابت به التهابات قیمتی بازار خودرو دامن زد

سبحانی فر: شورای رقابت به التهابات قیمتی بازار خودرو دامن زد

سیمان: عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اعلام خبر بازبینی و افزایش قیمت خودرو در برنامه سیما توسط رییس شورای رقابت به معنای مجوز دولت برای جهش قیمت، دامن زدن به التهابات قیمتی بازار و از بین بردن امنیت روانی مصرف كنندگان خودرو بود.



رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: نظام عرضه و تقاضا به صورت طبیعی تعیین كننده قیمت كالا و خدمات است اما به علت غیرعادی بودن وضعیت تولید، صنعت و اقتصاد كشور نمی توان این قاعده اقتصادی را پیاده كرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس افزود: بازار تولید، توزیع و مصرف خودرو باید حتما كنترل شود اما مدیریت بازار به این معنا نیست كه رییس شورای رقابت در برنامه خبری سیما از احتمال بازبینی و افزایش چندباره قیمت خودرو سخن بگوید. شرایط اقتصادی و وضعیت بازار خودرویی كشور به گونه ای نیست كه بتوان از افزایش قیمت صحبت كرد.

وی اضافه كرد: بخشی از قیمت خودرو متاثر از مواد اولیه و قطعات خودرویی است كه با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می گردد علاوه بر آن به علت داخلی بودن سایر مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان از قبیل پتروشیمی، فولاد و مس، قیمت این اقلام متاثر از نوسانات نرخ ارز نیست كه بخواهد بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو باشد، حتی كاهش قیمت بعضی از این مواد مثل فولاد باعث كاهش هزینه تولید هر دستگاه خودرو در این بخش می گردد.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان كرد: شورای رقابت و رییس آن نباید به گونه ای صحبت كند كه به التهابات قیمتی بازار خودرو دامن بزند. اعلام بازبینی و افزایش قیمت خودرو در برنامه سیما به معنای مجوز دولت برای جهش قیمت، دامن زدن به التهابات قیمتی بازار و از بین بردن امنیت روانی مصرف كنندگان خودرو است.




1397/06/05
14:07:30
5.0 / پنج
4075
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
سیمان سیمان