طلا دو دلار گران گردید

طلا دو دلار گران گردید

سیمان: قیمت طلا روز دوشنبه با امید به كاهش تنش های تجاری میان آمریكا و چین كه سبب افت ارزش دلار شد و تقاضا برای این فلز پرارزش را بهبود بخشید از پایین ترین قیمت خود در ۱۹ ماه گذشته بهبود یافت و اندكی بالا رفت.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۱۸۵.۳۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته به ۱۱۵۹.۹۶ دلار سقوط كرده بود كه پایین ترین قیمت در ۱۹ ماه گذشته بود.

در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۱.۶۰ دلار رسید.

طلا هفته گذشته ۲.۲ درصد كاهش قیمت داشت كه ششمین كاهش هفتگی متوالی این فلز پرارزش بود و همینطور بزرگترین كاهش هفتگی طلا از دسامبر به شمار رفت.

به گفته ساش دوا، نایب رییس تحقیقات فلزات، انرژی و ارز در شركت "ریلایگر سكوریتیز"، باآنكه روند طلا با عنایت به این كه عوامل بنیادین مثبتی كه به صعود این فلز كمك نماید، تغییر نكرده و همچنان ضعیف مانده تقاضا برای خرید ارزان تا حدودی به بهبود قیمت طلا كمك كرده است.

قیمت طلا از ركورد بالایی كه در آوریل داشت، به علت رشد ارزش دلار كه قیمت این فلز را برای خریداران غیرآمریكایی گران تر كرده، بیش از۱۳ درصد ریزش داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران در بحبوحه اختلافات تجاری و بحران ارزی تركیه در جست وجوی پناهگاهی مطمئن برای سرمایه، دلار را به طلا ترجیح داده و جایگاه این فلز بعنوان دارایی مطمئن را تضعیف كرده اند، اما رشد ارزش دلار در آستانه مذاكرات تجاری میان مقامات رده پایین چینی و آمریكایی در واشنگتن ضعیف شده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز دوشنبه ۹۶.۱۷۵ واحد بود در حالیكه هفته گذشته به بالاترین ركورد از ژوئن سال۲۰۱۷ صعود كرده بود.

ذخایر "اس پی دی آر گلدتراست" كه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۰.۱۵ درصد كاهش پیدا كرد و به ۷۷۲.۲۴ تن رسید. با این وجود تقاضا برای طلای فیزیكی در هند كه دومین مصرف كننده بزرگ جهان است هفته گذشته كه كاهش قیمت ها افزایش تقاضا برای خرید را به دنبال داشت، بهبود یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد كرد و به ۱۴.۷۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یك درصد افزایش یافت و به ۷۸۹.۷۰ رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۹۱۰.۷۵ دلار ایستاد.




1397/05/29
14:52:54
5.0 / پنج
4249
تگهای خبر: ارز , بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
سیمان سیمان