رئیس اتاق اصناف:

بازار كالاهای اساسی كنترل خواهد شد

بازار كالاهای اساسی كنترل خواهد شد

به گزارش سیمان رئیس اتاق اصناف ایران اعلام نمود كه در جهت كنترل بازار در سطح خرده فروشی به دولت كمك می نماییم تا كالاهای اساسی با افزایش قیمت مواجه نشود و بازار، سالم سازی گردد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، بعد از ابلاغ بسته جدید ارزی از جانب رئیس كل بانك مركزی، ۲۵ قلم كالا تحت عنوان كالاهای اساسی مشمول ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ شد و رئیس جمهور هم قبل از انتشار این فهرست در گفت و گوی زنده تلویزیونی تاكید كرده بود كه قیمت این كالاها در بازار نباید افزایش یابد و دستگاه های نظارتی باید بر عرضه آن ها نظارت دقیقی داشته باشند.

برنج خارجی، گندم، گوشت قرمز منجمد (دام سنگین)، گوشت قرمز گرم (دام سبك) گوشت مرغ، تخم مرغ، كنجاله سویا، ذرت، جو، داروهای دامی ضروری، انواع كود شیمیایی، سموم تكنیكال شیمیایی، انواع بذر، شكر خام، روغن خوراكی نیمه جامد و مایع، روغن خام، حبوبات، انواع دانه های روغنی (سویا)، لاستیك سنگین، كاغذ چاپ و تحریر، كاغذ روزنامه، خمیر كاغذ، چای خشك خارجی، دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشكی و نهایتا ماشین آلات و تجهیزات تولیدكننده كالاهای اساسی مثل كمباین و نشاءكار برنج در ردیف كالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار گرفتندكه بازار آن ها باید كنترل شود.

تامین كالاهای اساسی بر عهده دولت و تجار است

علی فاضلی - رئیس اتاق اصناف ایران - در باره جزئیات توزیع كالاهای اساسی و چگونگی نظارت بر بازار آن ها به ایسنا اظهار داشت: اولویت امروز كشور بر این است كه ارز لازم برای واردات و تامین كالاهای اساسی را تحت پوشش قرار دهند كه امر پسندیده و به جایی است، اما اتاق اصناف ایران در حوزه تامین و واردات نقشی ندارد.

وی اضافه كرد: در سطح خرده فروشی مكلف به كنترل بازار هستیم، اما با وجود اینكه برای اجرای درست این وظیفه به ابزار، امكانات و بودجه نیاز داریم، در این راستا در كنار دولت بازار كالاهای اساسی را كنترل خواهیم كرد و در پشتیبانی از مصرف كننده و بنگاه های اشتغالزا قدم خواهیم برداشت.

رئیس اتاق اصناف ایران درباره اینكه بر مبنای گفته های رئیس جمهور نباید كالاهای اساسی گران شوند، تصریح كرد: تامین كالاهای اساسی بر عهده دولت و تجار است و نظارت بر عرضه را اتاق اصناف در كنار دیگر دستگاه های نظارتی انجام می دهد تا سیستم عرضه و بازار آن ها سالم سازی شود.



 

1397/05/22
14:21:22
5.0 / پنج
4390
تگهای خبر: بازار , عرضه , كالا , ارز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
سیمان سیمان