قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا افزایش یافت

سیمان: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا به دنبال افت ارزش دلار آمریكا در برابر یوان چین كه تقاضا برای خرید این فلز پرارزش را تقویت كرد، افزایش پیدا كرد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد كرد و به ۱۲۱۳.۵۶ دلار رسید.

در بازار آمریكا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۲۲۱.۷۰ دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار با ۳۰ سنت یا ۰.۰۲ درصد افزایش، در ۱۲۱۸ دلار بسته شد.

یك معامله گر مقیم هنگ كنگ اظهار داشت: دلار در برابر یوان در معاملات روز جاری با كاهش روبرو شد و اندكی تقاضا برای خرید طلا شكل گرفت.

بدنبال اقدامات اخیر بانك مركزی چین برای تقویت ارزش یوان و صعود معاملات سهام، ارزش یوان به بالاترین حد یك هفته اخیر در برابر دلار آمریكا رسید.

دلار با تخفیف یافتن نگرانی ها نسبت به تشدید تنشهای تجاری، در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد افت كرد.

دلار ضعیف طلا را كه به این ارز قیمت گذاری می گردد برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر می كند.

در این بین بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه در واكنش به درآمدهای بالاتر وال استریت و انتظارات برای تدابیر محرك مالی چین برای رفع نگرانیها نسبت به تشدید اختلاف تجاری آمریكا و چین، صعود كردند.

بر اساس گزارش رویترز، دفتر نماینده تجاری آمریكا اعلام نمود این كشور از ۲۳ اوت تعرفه ۲۵ درصدی روی واردات كالاهای چینی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار را آغاز خواهد نمود.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" كه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۱۵ درصد كاهش پیدا كرد و به ۷۸۷.۵۳ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد رشد كرد و به ۱۵.۴۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۸۲۶.۹۹ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۹۱۳.۳۰ دلار رسید.




1397/05/17
16:28:55
5.0 / پنج
4178
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
سیمان سیمان