معاون وزیر صنعت:

شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافقت نكرده است

شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافقت نكرده است

سیمان: معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان كرد: قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام می گردد و از ابتدای سال تابحال ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت موافقت نكرده است.


منصور معظمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، اظهار نمود: توقف ثبت سفارشات خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در مورد قطع همكاری شركت های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف كنندگان به وجود آورد.
وی افزود: با این وجود بازار در آرامش نسبی به سر می برد و شركت های خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل كرده اند و وزارت صنعت با تاكید به خودروسازان بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری نموده و تا آخر سال از لحاظ تولید مشكلی نخواهیم داشت.
معظمی در مورد نحوه همكاری با شركت های بین المللی به دنبال تشدید تحریم ها، عنوان كرد: رفتار واقعی شركت ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت می باشد و هیچكدام از شركت هایی كه با ایران قرارداد دارند علاقه مند به این نیستند كه از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند و به دنبال این هستند كه حساسیت برای آمریكا به وجود نیاورند و بعضی به دنبال دریافت مجوز هستند و تابحال كار خودشان را انجام داده اند.
وی تصریح كرد: به دنبال مشكلات ناشی از رفتار غیر اخلاقی سردمداران آمریكا، دولت برای مقابله با این رفتارها تدابیری را اندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: بخشی از درآمد ارزی با ارز ۴۲۰۰ تومان به كالای استراتژیك تخصیص داده شده است و تحت هر شرایطی باید تامین شوند و بخشی از مواد اولیه كه به نحوی با كالای استراتژیك ارتباط پیدا می كنند هم با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین می گردد.
وی افزود: بخشی دیگر از كالاها برای تامین ارز از محل صادارات غیر نفتی استفاده می نمایند و در سه ماهه اول سال صادارات محصولات غیر نفتی افزایش پیدا كرده است و ازاین رو دولت موظف كرده است كه ارز حاصل از پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی وارد كشور شود و ۸۰ درصد با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان و ۲۰ درصد به صورت توافقی واحد های تولیدی استفاده كنند.
مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح كرد: گروه سوم محصولاتی هستند كه ورودشان به كشور ممنوع شده است كه در حدود ۱۵۰۰ قلم كالا است و فرصت مناسبی برای واحدهای تولیدی داخلی است تا محصولاتشان را وارد بازار كنند.
وی ادامه داد: در شرایط كنونی وارد كردن محصولاتی كه در كشور تولید می شود، جفاست و در آبان ماه سال جاری در شهرستان اسفراین سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری به بهره برداری خواهد رسید.



1397/05/05
14:04:00
5.0 / پنج
4251
تگهای خبر: محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سیمان سیمان