علاقه مندی هندی ها به فعالیت در ۳ بخش اقتصادی در چابهار

علاقه مندی هندی ها به فعالیت در ۳ بخش اقتصادی در چابهار

سیمان: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری–صنعتی چابهار از علاقه هندی ها به فعالیت در سه بخش صنایع انرژی بر، فرآوری مواد غذایی و توزیع كالا و ترانزیت از چابهار اطلاع داد.



عبدالرحیم كردی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حضورش در نشست بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی هند، اظهار نمود: حدود ۱۰ درصد از مناطق ویژه اقتصادی دنیا در هند قرار دارند و آن ها تجربه بسیار موفقی در توسعه صادرات كسب كرده اند. در این نشست بین المللی عموما سرمایه گذاران و فعالان این حوزه حضور داشتند كه بر توسعه صادرات از مناطق ویژه هند تاكید شد.

وی با بیان این كه پس از توافقنامه چابهار خیلی از مذاكرات دو كشور در سطح دولت ها انجام شد، اظهار داشت: باید جهت تسریع امور از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد و با عنایت به زیرساخت های مناسب چابهار از پتانسیل های بخش خصوصی در این منطقه بهره برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار از علاقه هندی ها جهت فعالیت در سه حوزه در منطقه ازاد چابهار اطلاع داد و اعلام نمود: توسعه صنایع انرژی بر با عنایت به كمبود منابع هندی ها و گرانی انرژی، فعالیت در حوزه فرآوری مواد غذایی برای بازارهای منطقه ای با تولید مراكز توزیعی و هم توزیع كالا و ترانزیت با استفاده از چابهار سه حوزه ای هستند كه هندی ها، جهت فعالیت در این بخش اعلام آمادگی كرده اند.

كردی با اشاره به این كه باید شرایط لازم جهت آشنایی سرمایه گذاران كشورهای مختلف همچون هندی ها جهت بازدید از زیرساخت های بندری كشور بخصوص چابهار فراهم گردد، اظهار نمود: هندی ها نگرانی های خاص خویش را دارند، اما ما به آنها این اطمینان را دادیم كه ایران شرایط سخت تر از وضعیت فعلی را هم تجربه كرده است و نگرانی در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: باید تمركز خویش را به فعالیت شركت های كوچك و متوسط كه مقیاس كار بین المللی ندارند و یا شركت های بین المللی كه با آمریكایی ها مشاركت نمی كنند معطوف نماییم و از ظرفیت های بالای شركت های كوچك و متوسط به نحو مطلوب بهره مند شویم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار امكانات استقرار صنایع و هم خدمات توزیع دربازارهای منطقه ای و زیرساخت های ضروری این امور در چابهار فرآهم است و فعال شدن كریدور جنوب به شمال با استفاده از چابهار دسترسی به بازارهای آسیای میانه و مركزی را وارد فصل جدیدی می كند و هند می تواند از این فرصت بهره حداكثری را ببرد.




1397/05/04
18:35:34
5.0 / پنج
4129
تگهای خبر: بخش خصوصی , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیمان سیمان