هشدار سازمان بازرسی به سازمان هواپیمایی در پی کنسلی پروازها

هشدار سازمان بازرسی به سازمان هواپیمایی در پی کنسلی پروازها

سیمان: بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در نامه ای به رییس سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به وضعیت تاخیرها و کنسلی گوناگون پروازها هشدار داد.


به گزارش سیمان به نقل از مهر، مهدی خنجری بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور روز گذشته در نامه ای به محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، نسبت به وضعیت تاخیرها و کنسلی گوناگون پروازها هشدار داد و خواهان بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکت های هواپیمایی و نمایندگان فروش آنها شد. وی در این نامه تصریح کرده است: برابر بررسی های میدانی در فرودگاه ها و رصد فروش بلیت در فضای مجازی در سفر های هوایی مواردی از تضییع حقوق عامه؛ بازار سیاه، دلالی بلیت در ترمینال فرودگاه ها، تأخیرهای متوالی و کنسلی های گوناگون مشاهده می شود که موجب لطمه به مسافرین و تضییع حقوق آنان و ضررهای مادی و معنوی شده است. خنجری به بازرسی بازرسان این سازمان در مورخ ۲۴ آبان ماه اشاره کرده و ادامه داده است: در این روز در ۷ مسیر پروازی از مبدأ تهران ۱۱ پرواز کنسل و برای ۱۴۰۲/۸/۲۵ نیز در ۴ مسیر پروازی تا زمان ابلاغ این هشدار ۷ پرواز کنسل شده است. بازرس کل راه و شهرسازی سازمان بازرسی با اعلان اینکه آمارهای موجود در شش ماهه اول سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال قبل نیز نشان از بی برنامه گی و یا عدم نظارت لازم بر شرکت های هواپیمایی دارد، در این نامه به بیان تحلیلی از آمارها پرداخته است. مطابق بررسی های انجام شده پرواز و مسافر جابجا شده در پروازهای داخلی نشان از کاهش ۲ درصد نشست و برخاست و ۳ درصد جابجایی مسافر دارد. همین طور ۲۶ درصد پروازها با تأخیر بالای ۳۰ دقیقه مواجه بوده و متوسط زمان تأخیر در پروازهای تأخیردار بالای ۹۰ دقیقه بوده است. از طرف دیگر به طور متوسط ۴۹ درصد مجوزهای پروازی گرفتن شده توسط شرکت های هواپیمایی کنسل شده است. خنجری در پایان نامه آورده است: بمنظور اصلاح و تمشیت امور و جلوگیری از ادامه تضییع حقوق عامه ضمن ابلاغ هشدار قانونی موضوع بند (ج) ماده (۱۱) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (۴۲) بخشنامه اجرائی قانون، نسبت به بازرسی منظم از نحوه عملکرد شرکت های هواپیمایی و نمایندگان فروش آنها و نظارت بر برنامه ریزی پرواز، توزیع و فروش بلیت، همین طور رسیدگی به وضعیت مسافران پروازهای کنسلی و تأخیری طبق مقررات حقوق مسافر اقدام و درباب متخلفین و اشخاص گرداننده بازار سیاه ضمن معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی و مراجع قضائی نتیجه اقدامات با قید تسریع ظرف یک هفته به این بازرسی امور منعکس نمایند؛ بدین سبب گزارش، شرکت های هواپیمایی کارون، ایران ایر، آسمان، وارش، کاسپین، آتا ایر، تابان، قشم ایر، چابهار ایر، ایرتور ۱۰ شرکت هواپیمایی هستند که در مهر ماه سال جاری به ترتیب بیشترین زمان تأخیر پروازی برای آنها ثبت شده است. همین طور ترتیب آمار میانگین درصد پروازهای تأخیری در شش ماه اول امسال شامل شرکت های هواپیمایی تابان، ساها، کیش ایر، کارون، چابهار، ایرتور، معراج، وارش، آسمان و ایران ایر است. گفتنی است؛ احمد اسدیان معاون تولیدی سازمان بازرسی دوم آبان ماه درباب شرکت های هواپیمایی که بیشترین تأخیر را در شهریور ماه داشته اند، اظهار داشته بود: شرکت های ایران ایر، کارون، وارش، آتا ایر، چابهار ایر، آسمان، اروان، کاسپین، زاگرس و قشم ایر به ترتیب بیشترین زمان تأخیر را در شهریور ماه امسال داشته اند.

1402/08/28
00:02:46
0.0 / پنج
226
تگهای خبر: ایران , بازار , تولید , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
سیمان سیمان