رئیس كمیسیون حمل و نقل و لجستیك اتاق بازرگانی مطرح كرد:

افزایش سرمایه گذاری در بنادر

افزایش سرمایه گذاری در بنادر

به گزارش سیمان، سید علی حسینی با اشاره به این که زمان مناسب برای رفع نقاط ضعف و سرمایه گذاری در بنادر شمالی کشور فرارسیده است، اظهار داشت: ایران باید سهم خودرا از حمل و نقل دریای خزر افزایش دهد.


به گزارش سیمان به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سید علی حسینی ضمن اشاره به نقش کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه حمل و نقل دریایی کشور، عنوان کرد: این سازمان بطور مشخص نقش کلیدی در توسعه حمل و نقل دریای خزر دارد و همانطور که در جنوب شاهد توسعه حمل و نقل دریایی هستیم در شمال کشور نیز با عنایت به ظرفیت های موجود باید تغییرات بسیاری شاهد باشیم و در راه توسعه گام برداریم. وی افزود: یکی از نکات بسیار مهم در توسعه حمل و نقل دریای خزر توجه به توسعه ترانزیت از مسیر کریدور شمال جنوب در راه ایران است و این اتفاق ترافیک کالا در بنادر شمالی کشور را افزایش خواهد داد و بدین سان می توانیم از فضای به وجود آمده به نحو مطلوب بهره مند شویم و سهم خودرا از حمل و نقل دریای خزر ارتقا بخشیم. رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق تجاری، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه اتصال بنادر شمالی به ریل، خط آهن رشت-آستارا و تامین شناورهای رو-رو همچون مسائلی است که در جهت توسعه حمل و نقل دریای خزر از طرف ایران باید در دستورکار قرار گیرد، اظهار داشت: متأسفانه در حمل و نقل دریای خزر سهم پایینی داریم و اگر واقعاً هدف کشور توسعه بنادر و حمل و نقل دریای خزر است باید هر چه سریع تر به موارد مختلفی که زمینه ساز این توسعه و رشد است، دقت نماییم. وی ضمن اشاره به این که زمان رفع نقاط ضعف و سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل دریای خزر فرا رسیده است، عنوان کرد: در مقطع زمانی فعلی که بطور مثال روسیه می خواهد ۱۰ میلیون تن کالا را از مسیر ایران جابجا کند، باید نقاط ضعف بنادر شمالی و حمل و نقل دریای خزر را برطرف نماییم و با سرمایه گذاری مناسب و بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی در این خصوص گام برداریم. بگفته حسینی؛ در شمال ایران با کمبود شناورهای رو-رو مواجه هستیم و بخش خصوصی در این عرصه می تواند به شکل جدی ورود کند و با حمایت های مادی و معنوی سازمان بنادر و دریانوردی در این عرصه شاهد تامین تجهیزات باشیم. رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق تجاری، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: علاوه بر این در بخش ریلی باید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل نگاه خودرا تغییر دهد و تمامی بنادر شمالی از مزیت ریلی بهره مند شوند.

1401/09/07
13:57:24
0.0 / 5
234
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان