جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد؛

استفاده از راه روستایی برای ترانزیت

استفاده از راه روستایی برای ترانزیت

جانشین رییس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: مسیر ایذه - دهدز یک راه روستایی بود که حالا با همان شرایط 40 سال قبل به جاده ای ترانزیتی تبدیل گشته است.



سردار سید تیمور حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: در خوزستان به طور معمول شاهد تصادفات سنگین هستیم؛ خوزستان جزو چهار استان پرتصادف کشور شمرده می شود ولی تصادفات ۲۵ روز اخیر با این حجم بی سابقه بوده است.
وی اضافه کرد: با حضور در استان خوزستان بصورت میدانی از نزدیک نقاط و محورهایی که تصادف رخ داده بازدید و با بررسی های لازم تحلیل دقیق تری از وقوع تصادفات ارائه دهیم.
جانشین رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که در مسافرت به خوزستان کمیسیون ایمنی راه هم بصورت ویژه و با حضور استاندار تشکیل شد، افزود: بیش از دو دهه آن اتفاقی که باید در امتداد توسعه و به روزرسانی انجام می شد، به تعویق افتاده و این تأخیر با زمان های در نهایت ۶ ماهه متفاوت می باشد.
سردار حسینی با اشاره به این که خوزستان استانی با کارکرد ملی و پررنگ تر از دیگر استان هاست، پس دولت باید در حوزه اختصاص بودجه و اعتبارات نگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشد، بیان کرد: متأسفانه خوزستان در حوزه حمل و نقل و ترافیک نه فقط ویژه دیده نشده بلکه دارای عقب ماندگی های خیلی زیاد هم هست؛ بطورمثال استان خوزستان رتبه اول محورهای روستایی را دارد و نیازمند سرمایه گذاری سنگین دراین زمینه است.
وی افزود: محور ایذه - دهدز یک راه روستایی بوده که به مسیر ترانزیتی تبدیل گشته و اگر ۴۰ سال قبل با کارکرد دسترسی تردد محلی به وجود آمده امروزه جوابگوی تردد ترانزیتی است؛ یک محور بسیار کوهستانی کم عرض که خودرو ها سپر به سپر همدیگر حرکت می کنند و اگر خدایی نکرده در این محور تصادفی رخ دهد، امدادرسانی خودش یک داستان و معمای پیچیده میشود.
جانشین رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در تصادف زنجیره ای محور بهبهان به رامهرمز از هر طرف امکان امدادرسانی وجود داشته و هرچقدر هم تصادف سنگین باشد، باز امکان اعزام خودرو های امدادی هست ولی در آن محور کوهستانی کم عرض پرتردد اگر خدایی نکرده اتفاق مشابهی رخ دهد، تا چند ساعت امکان رسیدن خودرو های امدادی به محل سانحه میسر نیست.
دولت اعتبار اختصاص دهد
سردار حسینی عنوان کرد: نیاز داریم که دولت در امتداد بهسازی، توسعه و ارتقای سطح راه های خوزستان بطورمثال روستایی به فرعی، فرعی به اصلی و اصلی به بزرگراهی اعتبارات مورد نیاز را اختصاص دهد؛ البته در سیاستگذاری های استانی نیز باید مسئله حمل و نقل و ترافیک را بعنوان یک اولویت تلقی کند.
وی با اشاره به این که زمانی که کشور درگیر کرونا شد، همه کشور برای مقابله با این ویروس و شکست آن بسیج و در نهایت هم موفق شدیم، اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال حدود ۵۰۲ نفر در تصادفات خوزستان جان خودرا از دست دادند و به نظر نمی رسد که کرونا هم بیشتر از این آمار را به کام مرگ کشانده باشد؛ بدین سبب اهمیت ترافیک اگر از کرونا بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.
جانشین رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: کرونا دوره دارد و بالاخره تمام می شود ولی ترافیک هیچ دوره ای ندارد و هر روز شرایط آن مشکل تر می شود؛ به غیر از سال ۹۹ که به خاطر شرایط کشور در مورد شیوع ویروس کرونا سال استثنایی بود از ۲۰ سال قبل هر سال شرایط تردد، تعداد خودرو ها، رانندگان دارای گواهینامه و مصرف بنزین افزایش داشته است.
سردار حسینی افزود: این افزایش ها نشان میدهد که شرایط ما هر روز مشکل تر می شود؛ بدین سبب موضوع ترافیک و حمل و نقل بعنوان یک اولویت جدی در سطح استان بعنوان سیاست استانی و در مرکز بعنوان سیاست ملی تلقی شود.

1400/10/28
16:07:34
0.0 / پنج
427
تگهای خبر: حمل و نقل , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
سیمان سیمان