جهش قیمت جهانی طلا بعد از شهادت سردار سلیمانی

جهش قیمت جهانی طلا بعد از شهادت سردار سلیمانی

به گزارش سیمان قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی به دنبال حمله هوایی آمریكا در بغداد كه در جریان آن سردار سرلشكر قاسم سلیمانی به شهادت رسید و اعلام این خبر كه نگرانی ها نسبت به التهاب بیشتر در خاورمیانه را برانگیخت، به بالاترین قیمت خود در چهار ماه اخیر صعود كرد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۷ درصد رشد كرد و به ۱۵۳۹ دلار و چهار سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریكا، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش، ۱۵۴۱ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. طلا از آغاز هفته جاری تابحال حدود دو درصد رشد هفتگی داشته كه چهارمین رشد هفتگی متوالی خواهد بود.

در جریان حمله به كاروان الحشدالشعبی در نزدیكی فرودگاه بغداد، سردار سرلشكر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

طلا در بحبوحه ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن برای سرمایه گذاران تبدیل می شود.

عامل دیگری كه از رشد قیمت طلا پشتیبانی كرد، افت ارزش دلار بود كه برای دومین هفته متوالی كاهش داشته و طلا را برای خریداران غیرآمریكایی ارزان تر كرده است.

به گفته برایان لو، تحلیلگر شركت فیلیپ فیوچرز، اخبار خاورمیانه به همراه خرید فنی و افت دلار در معاملات روز جمعه از قیمت طلا پشتیبانی كرد. اگر طلا بتواند سطح ۱۵۴۰ دلار را حفظ كند، حداقل در كوتاه مدت، سرمایه گذاران خوشبین خواهند بود اما با عنایت به تحكیم رشد اقتصاد جهانی، امكان دارد قیمت طلا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اندكی كاهش پیدا كند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار جزئیات نشست سیاست پولی دسامبر بانك مركزی آمریكا هستند. نرخ های بهره پایین تر هزینه نگهداری طلا كه سوددهی ندارد را كمتر كرده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز پرارزش را تقویت می كند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" كه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۲۳ درصد رشد كرد و به ۸۹۵.۳۰ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۸ دلار و ۱۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۹۶۲ دلار و ۶۵ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۹۸۰ دلار و ۱۹ سنت ایستاد.




1398/10/13
20:21:41
5.0 / پنج
4337
تگهای خبر: ارز , بازار , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان