رئیس مركز تحقیقات بتن خبر داد؛

پیشنهاد متخصصان بتن برای ساخت سازه های كاهنده آلودگی هوای تهران

پیشنهاد متخصصان بتن برای ساخت سازه های كاهنده آلودگی هوای تهران

سیمان: رئیس مركز تحقیقات بتن از پیشنهاد متخصصان این صنعت به شهرداری تهران برای راه اندازی برج های بتنی ایجاد توربولانس هوا در كوه های اطراف تهران برای كاهش آلودگی هوای پایتخت آگاهی داد.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، جواد برنجیان در كنفرانس ملی بتن و زلزله كه امروز چهارشنبه ۴ دی ماه در پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به اینكه افزایش كیفیت بتن مصرفی در پروژه های ساخت و ساز می تواند خسارت ناشی از سوانح و حوادث را به حداقل برساند، اظهار داشت: افزایش كیفیت بتن می تواند عامل رشد اقتصادی و ملی و كاهش خسارات جانی و مالی باشد.
وی افزود: سالیانه در كشورمان شاهد وقوع زلزله های مختلفی هستیم كه استفاده از بتن در ساخت و سازها می تواند خسارات ناشی از وقوع این زلزله ها را به حداقل برساند.
رئیس انجمن بین المللی بتن شاخه ایران با اشاره به چشم انداز افزایش كیفیت بتن در ایران اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۴ كیفیت بتن ایران باید به ۵ مگاپاسكال برسد.
همچنین در این كنفرانس علیرضا سعیدی معاون فنی پژوهشی شركت توسعه منابع آب ایران با اشاره به نقش مصالح بتنی در مهار سیلاب ها در مناطق سیل خیز گفت: سه استان خراسان، خوزستان و فارس از استان های سیل خیز كشورمان هستند كه امسال هم شاهد جاری شدن سیل در این مناطق بودیم.
وی افزود: در جریان سیل فروردین ماه ۹۸، ۲.۵ میلیارد متر مكعب آب به كارون، ۳.۲ میلیارد متر مكعب آب به دز و ۲.۷ میلیارد متر مكعب آب به كرخه وارد شد كه این میزان ورود آب در ضمن چند ده سال قبل كم نظیر بوده است.
وی تاكید كرد: قبل از وقوع سیل در استان های خوزستان و فارس به تمام بخش های این استان درباره روند جذبی و شرایط بحرانی آگهی داده بودیم و اعلام نموده بودیم كه در بعضی از حوزچه های آبریز آورده های آبی بیشتری خواهیم داشت.
همچنین در حاشیه این كنفرانس مصطفی احمدوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه ساخت دیواره های بتنی می توانست سیل اخیر را مهار كند، افزود: درباره جلوگیری از وقوع چنین حوادثی هم راهكار پیشگیرانه و هم درمان را به مسئولان ارائه كرده ایم اما نسبت به اجرای این راهكارها تصمیمی اتخاذ نمی گردد.
وی اشاره كرد: استفاده از سیل بندهای بتنی هزینه بسیار كمتری نسبت به نمونه سنگی آن دارد و مسئولان می توانند با صرف هزینه بسیار كمتری نسبت به جلوگیری از این سوانح اقدام نمایند.
رئیس مركز تحقیقات بتن با اشاره به اینكه در تهران ۵۰ كارگاه تولید بتن دارد كه از استاندارد بودن دو كارگاه فقط مطمئن هستیم، اظهار داشت: تمام این كارگاه ها مجوز تولید بتن را دارند اما به سبب عدم نظارت ها نمی دانیم با چه كیفیتی بتن تولید می كنند.
احمدوند گفت: هم اكنون میزان صادرات بتن از ایران سالیانه بین ۴ تا ۵ میلیون تن است.
وی با اشاره به آغاز دوره های آموزشی و ارائه گواهینامه صلاحیت بین المللی تولید بتن آگاهی داد و اظهار داشت: با حضور كارشناسان آمریكایی دوره آموزش و ارائه گواهینامه صلاحیت بین المللی تولید بتن در ایران شروع می شود.
احمدوند همین طور با اشاره به ارائه راهكاری برای رفع آلودگی هوای تهران اظهار داشت: با انتقال دانش از آمریكا، راهكاری برای رفع آلودگی هوای تهران ارائه كرده ایم كه اما متأسفانه مسئولان به آن اهمیت نمی دهند.
وی افزود: در آمریكا در شهرهایی مانند لس آنجلس آلودگی هوا بمراتب از تهران بدتر است اما آنها با راهكار ایجاد چفت در كوه ها توانسته اند در هوا توربولانس ایجاد كنند و جریان هوا را هدایت كنند.
احمدوند اشاره كرد: این طرح در تهران هم قابل اجرا می باشد و تمام جزئیات این طرح را به شهرداری و نهادهای مرتبط عرضه كرده ایم اما هنوز بلاتكلیف است.


منبع:

1398/10/07
09:59:15
5.0 / پنج
4434
تگهای خبر: استاندارد , ایران , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
سیمان سیمان