معاون وزیر كار:

ایرانیان سالانه ۱۵ میلیارد دلار پوشاك می خرند

ایرانیان سالانه ۱۵ میلیارد دلار پوشاك می خرند

به گزارش سیمان ایسنا/همدان معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: كشور ایران سالانه ۱۵ میلیارد دلار مصرف پوشاك دارد و این در حالیست كه تولید پوشاك خودمان كم است.


عیسی منصوری یكشنبه یكم دی ماه در كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار نمود: فرصت و ظرفیت های خوبی در منطقه اسدآباد و استان همدان در بحث پوشاك وجود دارد و كارهای بزرگی در ارتباط با بحث پوشاك داریم كه انجام دهیم و در صورتیكه تولیدكنندگان با صاحب برند و خریداران دارای قرارداد باشند بدون سختگیری آنها را كمك كرده تا این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینكه دولت در زمینه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و فرآوری مشكلی ندارد و آمادگی لازم در این راستا را خواهد داشت، اضافه كرد: با پرداخت تسهیلات به دام سنتی مخالف هستیم مگر اینكه در ارتباط با اصلاح نژاد دام و هم دام صنعتی باشد چون كه پرداخت وام به دام های سنتی بحرانی برای اقتصاد منطقه به حساب می آید و توجیه اقتصادی و راندمانی را كه باید داشته باشد، ندارد و نباید به پرداخت وام به دام سنتی اصرار كرد.
معاون وزیر كار خاطرنشان كرد: ۴۵ درصد وام و تسهیلات در هر منطقه باید به بخش كشاورزی برود و این در حالیست كه ۴۰ درصد تسهیلات از محل اداره كار شهرستان به دام سنتی پرداخت شده كه اقتصادی نیست.
وی با تاكید بر اینكه پرداخت تسهیلات به دام سنتی جفا و ظلم به مردم است و باید با جهت گیری آنها را به سمت بهره وری و كسب درآمد هدایت كرد، اضافه كرد: همدان و زنجان همچون استان هایی هستند كه نرخ بیكاری در این استان ها به نسبت سایر استان ها پایین تر بوده و داشتن هر سه بخش كشاورزی، صنعت و خدمات از مهمترین علل این امر به حساب می آید و اگر یكی از این سه بخش مشكل وجود داشته باشد نیروی كار به راحتی می تواند در بخش دیگری جابه جا شده و شغل پیدا كند.
منصوری با اشاره به اینكه درخواست دارم در ارتباط با اشتغال مردم كار كارمندی نكرد و واقعاً برای مردم باید كار كرد و بانك ها هم در پرداخت تسهیلات مردم را معطل نكنند، افزود: دولت به دنبال ایجاد درآمد پایدار و بیمه روستایی در سطح روستاها در جهت بهره وری و اشتغال است.
وی با اشاره به اینكه دولت در پرداخت تسهیلات در ارتباط با واحدهای دام اصلاح نژاد محدودیتی ندارد، خاطرنشان كرد: در حوزه دام اگر وزارت كشاورزی تمایل داشته باشد كه در منطقه اسدآباد مركز اصلاح نژاد بزند وزارت كار این آمادگی را دارد تا در جهت مركز اصلاح نژاد همراه با آموزش تسهیلات بلاعوض پرداخت كند.
معاون وزیر كار در ادامه با تاكید بر اینكه فرآورده های معدنی كوچك در پرداخت تسهیلات جزء اولویت ها هستند، اظهار داشت: استان همدان به اندازه كافی در این راستا طرح نداشته و در ارتباط با كارخانه كنستانتره اسدآباد می توان اقداماتی انجام داد.
وی همینطور تصریح كرد: طرح های مصوب بانك هایی كه به دلیل نبود منابع متوقف شده اند برپایه مصوبه شورایعالی اشتغال ۶۰۰۰ میلیارد تومان در كل كشور به تدریج تا آخر سال برای این بانك ها ابلاغ خواهد گردید تا این طرح های مصوب و طرح های در حال اجرا را پوشش دهند.
منصوری با اشاره به اینكه وزارت كار در ارتباط با پرداخت تسهیلات به بحث گردشگری هم این آمادگی را دارد، اظهار داشت: باید به رشته هایی وام و تسهیلات پرداخت كرد كه درآمد آن بالا رفته و باعث بهره وری شوند.
وی اظهار نمود: در این نشست مصوب شد كه نیازمندی های شهرستان در چارچوب پنج رشته احصا و اولویت بندی شده و با عرضه برنامه پنج ساله راهبردی كارشناسی شده دولت بدون محدودیتی برای پرداخت در این حوزه ها حمایت تسهیلاتی داشته باشد.
منصوری در ارتباط با طرح تولید سبد میوه در اسدآباد هم تصریح كرد: در این راستا باید یك طرح بسته بندی محصولات كشاورزی لحاظ شود.
فرماندار شهرستان اسدآباد هم اظهار داشت: ۲۹ میلیارد تومان به اشتغال روستایی شهرستان اختصاص یافته كه تابحال ۲۱ میلیارد این میزان اعتبار پرداخت شده و مابقی هم در بانك ها در حال عقد قرارداد بوده كه تا آخر سال پرداخت می شود.
مجید درویشی با اشاره به اینكه توسعه این شهرستان بر پایه محور كشاورزی قرار دارد، خاطرنشان كرد: هم اكنون در بحث دامداری صنعتی و سنتی تا ۱۰۰ رأس در ارتباط با پرداخت تسهیلات دارای مشكل هستیم كه اگر در این امر كمك كنند میزان تولید گوشت قرمز شهرستان افزایش خواهد یافت.
كارورزی در محیط روستاها، بیمه روستایی، قبول نكردن اسناد و وثایق روستایی توسط بانك ها همچون موارد و مشكلاتی بود كه فرماندار اسدآباد به آن اشاره نمود و اضافه كرد: مشاغل خانگی بخصوص قالیبافی در اسدآباد با وجود ۵۰۰۰ نفر قالیباف دارای ظرفیت بسیار خوبی است اما متأسفانه در این رابطه دارای مشكل سرمایه در گردش بوده و نیازمند حمایت هستند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینكه كارخانه تولید سبد میوه یك كمبود مهم در اسدآباد است كه می تواند رونق خوبی به صنعت كشاورزی بدهد، اظهار داشت: اسدآباد ظرفیت های خوبی در دامداری نوین، مشاغل خانگی، بسته بندی، میناكاری و بلوك زنی دارد كه لازم است به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.
اكبر رنجبرزاده خاطرنشان كرد: وام های ارزان قیمت باید به سمت اشتغال هدایت شود چون كه نمی خواهیم هیچ پولی بدون هدف به كسی پرداخت كنند.
معاون وزیر كار در مسافرت یك روزه خود به شهرستان اسدآباد از تولیدی پوشاك روستای موسی آباد، تولید ادوات كشاورزی روستای لك لك، كارخانه گونی بافی، جوراب بافی روستای جنت آباد و كارخانه كنستانتره شهرستان بازدید كرد.



1398/10/01
11:56:52
5.0 / پنج
4278
تگهای خبر: ارز , ایران , تسهیلات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
سیمان سیمان