همزمان با جشنواره دستاوردهای تحقیقاتی محققان جوان صورت می گیرد

بررسی موانع ورود كشور به بازار نوآوری دارویی

بررسی موانع ورود كشور به بازار نوآوری دارویی

سیمان: نخستین ˮهمایش بین المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیك و طراحی داروˮ، با محوریت هم اندیشی نخبگان داخلی و خارجی درباره موانع ورود كشور به بازار نوآوری دارویی، جهت گیری های علمی لازم در سطح دانشگاه و صنعت و همزمان با ˮجشنواره دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگران جوانˮ در حوزه داروهای جدید، 24 آبان ماه جاری انجام می شود.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، "بیوانفورماتیك" علم كاربرد فناوری دیجیتال در مدیریت و تحلیل كلان داده های زیستی است تا بستر پژوهش های سلامت ساز و ثروت آفرین را فراهم آورد.
سیستم بیولوژی (یا زیست شناسی سامانه ای)، تجمیع كننده دستاوردهای فناوری از رشته های مهندسی، بیولوژی، فناوری اطلاعات، پزشكی و داروسازی است تا امكان رمزگشایی از كلان داده های زیستی را میسر كند. علوم فوق در كنار هم برای طراحی نسل آینده داروهای هوشمند برمبنای انبوه داده های فیزیولوژیك با تاكید بر فناوری اطلاعات و دیجیتال همگرا می شوند.
نخستین "همایش بین المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیك و طراحی دارو"، مجمعی برای هم اندیشی نخبگان داخلی و خارجی در این زمینه است كه كشور ما چگونه می تواند راه خودرا در ارائه داروهای نوین و درمان های بالینی نوآورانه به جهان پیدا كند؟ چالش های این راه چیست و راهنمای مسیر كدام است؟
در این رویداد، دانشمندان ملی و بین المللی موانع كشور ما در ورود به بازار عظیم نوآوری دارویی و جهت گیری های علمی لازم در سطح دانشگاه و صنعت برای تحقق این هدف را به بحث می گذارند.
چشم انداز همایش
همایش حاضر گام اول در ایجاد گفتمان ملی برای سازمان دهی منابع داخلی در امتداد تولید داروی جدید ایرانی و ارائه آن به بازارهای بین المللی است.
اطلاعات تبادل شده در این همایش می تواند برای پژوهشگران كشورمان در عرصه بیوانفورماتیك و طراحی دارو، الهام بخش باشد تا محورهای تحقیقاتی خودرا با این حركت ملی هم راستا كنند.

ویژه های همایش
در خلال این همایش، "جشنواره دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگران جوان" برگزار می گردد كه طی آن نخبگان جوان چكیده جدیدترین یافته های پژوهشی خود در زمینه مكانیسم بیماری های پیچیده، طراحی داروهای جدید برای انواع بیماری ها و ایده های درمانی جدید را با جامعه علمی كشور در بین می گذارند.

مزیت های شركت در همایش
همچون مزیت های شركت در این همایش، آشنایی و ایجاد ارتباط با دانشمندان و صنعت گران برجسته بین المللی در عرصه دارو، آشنایی با دستاوردهای پژوهشگران نخبه كشور در زمینه سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیك و طراحی دارو، شركت در كارگاه های تخصصی رایگان، شركت در برنامه بازدید صنعتی از شركت های طراز اول دارویی، دریافت امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دریافت گواهینامه بین المللی از طرف معنا و نهادها و شركت های معتبر اروپایی است.
محورهای همایش
محورهای نخستین "همایش بین المللی سیستم بیولوژی، بیوانفورماتیك و طراحی دارو" به شرح زیر است:
سیستم بیولوژی، توسعه دارو و ایمنی زیستی، بیوانفورماتیك در داروسازی صنعتی، فارماكولوژی سیستمی و فارماكومتریكس، بازكارد یابی دارویی (Drug Repositioning)، سیستم بیولوژی سرطان و طراحی داروهای ضد تومور، سیستم بیولوژی طول عمر و طراحی داروهای ضد پیری، نوروسیستم بیولوژی و داروهای بیماری های عصبی، توالی یابی نسل جدید و فارماكوژنومیكس، فرمولاسیون های نوین و طراحی سیستم های دارورسانی، طراحی و توسعه داروهای گیاهی، طراحی پروتئین های نوتركیب و داروهای نوكلئوتیدی، طراحی نانوداروها و داروهای هوشمند، ایمونوانفورماتیك، ایمونوتراپی و طراحی واكسن، كسب و كار و تجارت در طراحی و توسعه دارو و همكاری با شركت های بین المللی در عرصه طراحی دارو.
سخنرانان كلیدی
دكتر علی اكبر محمدی، بنیانگذار انجمن بیوتكنولوژی ایران؛ دكتر آلیان كاپفرمن، مشاور ارشد شركت های داروسازی اروپا از WHO؛ پروفسور حسین نعیم، استاد انستیتو بیولوژی مولكولی دانشگاه زوریخ و دكتر رضا شیخ نژاد، مبدع جهانی فناوری دارویی DNAi در همایش حاضر به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و كسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https: //maana.org/icsbd2019 بازگشت كنند یا با تلفن دبیرخانه همایش به شماره ۰۲۱۸۸۰۳۷۴۴۲ ‏تماس بگیرند.




منبع:

1398/08/14
10:19:52
5.0 / پنج
4305
تگهای خبر: ایران , بازار , تجارت , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
سیمان سیمان