وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد:

نیاز بخش گلخانه ها به ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات

نیاز بخش گلخانه ها به ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات

به گزارش سیمان وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: بخش گلخانه ها در كشور به 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، محمود حجتی امروز (یكشنبه) در هفتمین گردهمایی سراسری كشت محصولات زراعی با اشاره به اینكه تسهیل گری در روند مجوز گلخانه ها به سبب نبود اعتبار متوقف شده است، اضافه كرد: بانك مركزی، معاونت برنامه ریزی وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه كه وظیفه شان تجهیز منابع است، باید این مسأله را حل كنند.
وی افزود: به جهت اینكه به ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش گلخانه ها برسیم باید ۴۰ هزار میلیارد تومان در بانك ها پرونده داشته باشیم تا مقدمات كار صورت گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه كشور در بخش گلخانه با عنایت به ظرفیت ها و قابلیت هایش نسبت به دنیا عقب است در صورتیكه كشورهای منطقه با سرعت بالایی در این زمینه حركت كرده اند، اشاره كرد: گلخانه، دو بحران كشور كه آب و اشتغال است را در سریع ترین زمان حل می كند. مصرف آب در گلخانه های كشور ۸۵ تا ۹۰ درصد به ازای هر واحد محصول كاهش پیدا كرده است، چندین برابر بهره وری افزایش پیدا كرده است و همین طور گلخانه سبب اشتغال در لایه های پیشین و پسین و حداقل ۱۰ نفر در خود گلخانه می شود.

۲۳ درصد اشتغال در بخش روستایی
وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه سال قبل ۲۵ تا ۲۶ درصد رشد توسعه داشته ایم، اظهار داشت: در سال قبل از اشتغال های ایجاد شده، ۲۳ درصد مربوط به بخش روستایی است و در تسهیلات بخش توسعه روستایی عملكرد خوبی داشته ایم.

كم لطفی پتروشیمی در توزیع كود اوره به بخش كشاورزی
حجتی با اشاره به اینكه دشمن با تمام امكانات و ظرفیت های خود در سطح بین المللی، قدرت اقتصادی و نظامی، جنگ سختی را در مقابل ملت بزرگ ایران به وجود آورده است كه در این شرایط وظیفه ما كه تامین معیشت و مواد غذایی مردم است؛ سنگین تر است، اضافه كرد: قسمتی از كود اوره كه در دسترس پتروشیمی است، مقداری با بی رحمی و كم لطفی از طرف آنها مواجه می باشد كه هم دولت و هم دوستان پتروشیمی قول داده اند كه این كم كاری ها را پاسخ بدهند.

گذشتن از مرز ۲ میلیون هكتار سیستم های نوین آبیاری
وی با اشاره به اینكه در بخش زیر ساخت ها و زیربناها و مسائل آب و خاك، در مقایسه با هر مقطع دیگری بی نظیر است، اظهار داشت: شبكه های مدرن را توسعه داده ایم، سیستم های نوین آبیاری حدودا صد در صد افزایش پیدا كرده است، مرز ۲ میلیون هكتار سیستم های نوین آبیاری را پشت سر گذاشته ایم كه اثرلت این ها را باید در محصول ببینم.

خوداتكایی از ۶.۵ درصد به ۱۶ تا ۱۷ درصد در دانه های روغنی
این مقام مسئول با اظهار به اینكه كشور در ارتباط با دانه های روغنی وابستگی زیادی دارد، اشاره كرد: در این زمینه خوداتكایی مان را از ۶.۵ درصد به ۱۶ تا ۱۷ درصد رسانده ایم كه باید طرح تحول در افزایش تولید دانه های روغنی را جدی بگیریم.
حجتی با اشاره به اینكه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هكتار كلزا برای توزیع شهرستانی صورت گرفته است كه از همین امروز باید برای این مساله برنامه ریزی نماییم، اضافه كرد: باید از كنجاله كه صنعت طیور به آن وابسته است، در این زمینه پشتیبانی لازم را به عمل بیاوریم، روزانه كنترل می نماییم و برای این بخش كلاس آموزشی توجیهی لازم است.

افزایش ۲۶ درصدی تولید محصولات كشاورزی
وی افزود: تا آخر سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۲ معادل ۲۶ درصد تولید محصولات كشاورزی با وجود سال های خشك و بی آبی افزایش یافته است.




منبع:

1398/06/10
13:25:57
5.0 / پنج
4273
تگهای خبر: ایران , تسهیلات , تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
سیمان سیمان