فعال صنفی حمل و نقل دریایی مطرح كرد؛

انتقاد رئیس اتحادیه تعاونی های حمل دریایی از فرسودگی ناوگان فله

انتقاد رئیس اتحادیه تعاونی های حمل دریایی از فرسودگی ناوگان فله

به گزارش سیمان عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران بر حضور پُررنگ بخش تعاون در حوزه حمل و نقل اصرار كرد و اظهار داشت: جابه جایی حجم عمده كالاهای فله ای دریایی بوسیله بخش تعاون صورت می گیرد.



به گزارش سیمان به نقل از پژوهشكده پولی و بانكی، احمد هاشمی درباره وضعیت خدمات رسانی بخش تعاون در حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: اتاق تعاون متشكل از اتحادیه ها و اتاق های استانی است و در حوزه اتحادیه ها بخش های مختلفی وجود دارد كه یكی از این بخش ها حمل و نقل است.
وی اضافه كرد: اتاق تعاون ۷ اتحادیه سراسری در كشور دارد كه به جز ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی در سایر حوزه های حمل و نقل نیز فعالیت دارد و حوزه تعاون از سهم به سزایی در بخش حمل و نقل عمومی برخوردار می باشد.
عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران، افزود: در حوزه حمل و نقل مسافری دریایی بیشترین سهم را بخش تعاون دارد. حجم عمده ای از كالاهای فله ای كه بوسیله ناوگان دریایی حمل و نقل می شود، بوسیله بخش تعاون است.
هاشمی با تاكید بر اینكه بخش تعاون در حوزه حمل و نقل نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: البته مشكلات و معضلاتی در این راه وجود دارد كه یكی از این موارد فرسودگی این ناوگان است.
به گفته وی، در بخش ترانزیت كالایی با عنایت به موقعیت استراتژیك كشور ظرفیت خوبی وجود دارد، اما معضلی كه است بخش حمل و نقل ما امكان سفر به كشورهای همسایه را به سبب فرسودگی این ناوگان ندارد و این مساله خود عاملی برای عدم ارز آوری از این طریق به كشور است.
عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران افزود: بیشتر از ۹۰ درصد حمل و نقل كالا بوسیله دریایی انجام می شود و ما قبل از این هم این تجربه را داشتیم كه باید بخش غیردولتی حمل و نقل دریایی را فعال نماییم، برای اینكه سرمایه گذاری در این بخش بدون كمك دولت خیلی مشكل است.


منبع:

1398/05/22
13:27:48
5.0 / پنج
4504
تگهای خبر: ارز , ایران , تجربه , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
سیمان سیمان