طلا به حركت انفجاری دست می زند؟

طلا به حركت انفجاری دست می زند؟

سیمان: بعد از اینكه طلا هفته گذشته با صعود به بالای 1500 دلار در هر اونس، بازار را غافلگیر كرد، آماده می شود تا با سوار شدن روی موج خوش بینی بازار اوج بیشتری بگیرد.



به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، طلا هفته گذشته ۳.۵ درصد افزایش قیمت داشت و در شرایطی كه سرمایه گذاران از هر كاهش قیمتی بعنوان فرصتی برای خرید استفاده كردند، موفق شد بالای مرز ۱۵۰۰ دلار بماند.

تنش های تجاری آمریكا و چین، تسهیل سیاست پولی بانكهای جهانی و عوامل فنی سه عامل اصلی هستند كه هم اكنون از افزایش قیمت طلا پشتیبانی می كنند.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شركت "آر جی او فیوچرز" به كیتكونیوز اظهار داشت: طلا امكان دارد هفته جاری شاهد حركت انفجاری به سطح قیمت بالاتری باشد. طلا در وضعیت خوبی برای حركت افزایشی قرار دارد و روند تحكیم دو روزه قیمت طلا، برای بازارها مطلوب بوده است. افزایش بیش از اندازه قیمت طلا نشان داده است كه بازار در روند افزایشی قرار دارد و نمی توان گفت بازار تا چه حدی می تواند پیشروی كند. اگر قیمت ۱۵۱۶ دلار شكسته شود، طلا می تواند تا مرز ۱۵۵۰ دلار جهش پیدا كند.

كالین همیلتون، مدیركل تحقیقات كالا در شركت "بی ام او كپیتال ماركتس" نیز اظهار نمود: سطح ۱۵۰۰ دلار برای طلا فوق العاده است و ریسك های بلندمدت به سمت صعود بالاتر قیمت تمایل دارند. فضای بازار به نفع افزایش قیمت طلا مانده و تمایلی عواملی كه به افزایش قیمت طلا منجر شده اند هنوز وجود دارند. بازده اوراق قرضه پایین رفته، ریسك های ژئوپلیتیكی رو به افزایش است و نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصاد صنعتی استمرار دارد.

با وجود خوش بینی عمومی، بعضی از تحلیلگران تداوم روند افزایشی فعلی طلا را زیر سوال برده اند. بیل باروچ، رئیس شركت "بلو لاین فیوچرز" در این زمینه اظهار داشت: سرمایه گذاران نباید فراموش كنند كه به سودگیری از رشد اخیر قیمت بپردازند حتی اگر طلا به سمت صعود تا مرز ۱۵۸۰ دلار در حركت باشد.

استراتژیست شركت "آر جی او فیوچرز" همین طور به انتظارات برای كاهش بیشتر نرخ های بهره آمریكا اشاره نمود كه در بالا رفتن قیمت طلا، نقش بزرگی داشته است. بازارها روی كاهش نرخ های بهره از طرف بانك مركزی آمریكا در سپتامبر ۱۰۰ درصد، در نشست دسامبر ۸۷ درصد و در مارس ۷۰ درصد حساب می كنند كه در صورت تحقق این سناریو، نرخ های بهره آمریكا یك درصد كاسته می شود.

تنش های تجاری آمریكا و چین در مركز توجه بازار

توجه بازارها به تحولات جنگ تجاری آمریكا و چین معطوف خواهد بود برای اینكه بعضی از ضرب الاجل هایی كه داده شده است امكان دارد تنش ها میان دو كشور را شدیدتر كند.

یكی از این ضرب الاجل ها در ۲۰ اوت است كه مهلت داده شده به شركت های آمریكایی برای همكاری با شركت هواوی تمام می شود و احتمال دارد كه این معافیت تمدید نشود و تنش های تجاری شدت پیدا كند.

معامله گران همین طور توجه دقیقی به توییت های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا و واكنش های چین خواهند داشت. افزایش ۲۵ درصدی تعرفه روی واردات كالاهای چینی یا ضعیف شدن بیشتر ارزش یوان، تحولات مهمی خواهند بود كه بازار را به واكنش وادار می كند.

بنجامین تال، نایب رییس اقتصاددان شركت "CIBC كپیتال ماركتس" در این زمینه به كیتكونیوز اظهار داشت: این اختلاف تجاری بعید است بزودی حل شود كه به معنای استمرار ریسك گریزی در بازار خواهد بود.

بر اساس گزارش كیتكونیوز، در هفته جاری آمار اقتصادی مختلفی همچون آمار اقتصاد كلان آمریكا و چین منتشر خواهد شد. مهمترین آمار اقتصادی آمریكا شامل شاخص قیمت مصرفی و خرده فروشی در روز پنج شنبه خواهد بود و آمار اقتصادی چین شامل تولید صنعتی و خرده فروشی است.





منبع:

1398/05/20
13:57:31
5.0 / پنج
4394
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
سیمان سیمان