سرپرست مدیریت بحران استانداری اعلام كرد:

شدت گرفتن درگیری با ملخ ها در بوشهر

شدت گرفتن درگیری با ملخ ها در بوشهر

سیمان: سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر اظهار داشت: با عنایت به بحرانی بودن وضعیت، حجم آلودگی و شدت درگیری و همین طور شرایط آب و هوایی از شب گذشته عملیات سمپاشی در بعضی از نقاط استان به شكل شبانه انجام شده است.


جهانگیر دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده مقابله با ملخ های صحرایی اظهار داشت: با عنایت به وضعیت هجوم ملخ ها در استان و اعلام وضعیت توسط جهاد كشاورزی، ستاد مدیریت بحران استان، تشكیل و همین طور جلسات شورای هماهنگی بحران در شهرستان ها انجام شد.
وی عنوان كرد: همین طور به دستور استاندار و ابلاغ معاون عمرانی ایشان، تمام نهادها مكلف به بسیج عمومی ظرفیت ها، امكانات و نیروها و همین طور همكاری لازم با جهاد كشاورزی شدند یعنی تمام دستگاه ها برای مبارزه با ملخ ها بسیج شده اند.
سرپرست مدیریت بحران استان بوشهر بیان كرد: علاوه بر اعتبارات استانی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به استان های جنوبی درگیر آفت ملخ (۶ استان) تخصیص داده شده است. پیرو این موارد و با عنایت به وضعیت استان های درگیر و همین طور استان بوشهر اعضای كمیسیون كشاورزی مجلس جهت بررسی مسائل و مشكلات موجود از مناطق درگیر با این آفت در استان بوشهر بازدید میدانی داشتند.
دهقانی افزود: در این بازدیدها عنوان شد امكانات و تجهیزاتی مانند هواپیما و دستگاه سمپاشی ULV كه در استان موجود نیست بوسیله استان های معین تأمین شود. با همكاری و هماهنگی جهاد كشاورزی مرتباً بازدیدهای میدانی از روند مبارزه و نقاط درگیر انجام می شود.
سرپرست مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به اینكه مشكل اساسی ما در مقابله با این آفت گیاهی كمبود اعتبارات است، اظهار داشت: با عنایت به شرایط موجود مقرر شده مجدداً رایزنی هایی با مجلس به منظور جذب اعتبار صورت بگیرد تا اعتبارات بیشتری به این مساله اختصاص پیدا كند.
جهانگیر دهقانی اشاره كرد: دو مشكل اصلی ما، یكی نگرانی بابت درگیری نخیلات با آفت و دیگری مهاجرت ملخ ها به استان های مجاور است كه در امتداد پیش گیری از این دو اتفاق تلاش می نماییم.
سرپرست مدیریت بحران استانداری بوشهر اشاره كرد: با عنایت به بحرانی بودن وضعیت، حجم آلودگی و شدت درگیری و همین طور شرایط آب و هوایی از شب گذشته عملیات سمپاشی در بعضی از نقاط استان به شكل شبانه انجام شده است.
وی ادامه داد: تابحال حدود ۴۰ هزار هكتار از اراضی و مراتع سمپاشی شده است كه این سمپاشی ها باید به شكل مستمر ادامه پیدا كند.
این مسئول با اشاره به ماندگاری ۳ تا ۵ ساله ملخ ها در كشور اشاره كرد: علاوه بر انجام مستمر عملیات سمپاشی، باید روند مبارزه با ملخ های صحرایی ادامه داشته باشد.
دهقانی بیان كرد: با عنایت به این مساله سال اول مبارزه دشواری های زیادی دارد كه امیدواریم با مدیریت، كمك مردم و همكاری دستگاه ها از این مرحله به سلامت عبور نماییم.
بگفته رئیس سازمان حفظ نباتات كشور، اگر عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در جنوب كشور به خوبی انجام گیرد بطور قطع استان های مركزی از این آفت در امان می مانند و امنیت غذایی حفظ می شود.
محمدرضا درگاهی، میزان خسارت زایی حمله ملخ صحرایی برای كشور را -در صورت عدم كنترل- برابر با سیل و زلزله برآورد كرد.
به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، ملخ صحرایی خطرناك ترین گونه ملخ است به سبب اینكه در صورت حمله تهاجمی حتی پوست درختان را می خورد و از كشوری به كشور دیگر و از استانی به استان دیگر می تواند مهاجرت كند.





منبع:

1398/02/31
15:31:01
5.0 / پنج
3979
تگهای خبر: ارز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیمان سیمان