وزیر صنعت در حاشیه جلسه دولت خبر داد

تولید بیشتر از ۴ هزار خودرو در روز

تولید بیشتر از ۴ هزار خودرو در روز

به گزارش سیمان وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: میزان تولید خودرو دو خودروساز اصلی كشور بیشتر از ۴ هزار دستگاه در روز است.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به این كه هدف دشمن از تحریم ها در حوزه صنعت محقق نشده است بیان كرد: تولید در كشور جریان دارد البته در ماه های گذشته نوساناتی داشته ایم و تلاش ما این بوده كه این نوسانات رفع گردد.
وی با اشاره به این كه در سال آینده پروژه های خویش را ذیل اقتصاد مقاومتی ادامه می دهیم تصریح كرد: درست است كه تحریم برای ما موانع بوجود آورده اما در عین حال فرصتهای را هم فراهم نموده و ما یاد از این فرصتها در سال آینده در بخش صنعت و تولید بیشتر استفاده نماییم.
رحمانی در پاسخ به این پرسش كه چه میزان وام در اختیار قطعه سازان قرار گرفته بیان كرد: از ۴ هزار میلیارد تومان تا الان بیشتر از ۳ هزار میلیارد تومان وام به قطعه سازان پرداخت شده اما البته ما اقدامات دیگری مثل اصلاح ساختاری، فروش اموال مازاد، و ساخت داخل به جای واردات را شروع كرده ایم.
وی افزود: در چند ماه گذشته تولید دو خودروساز اصلی كشور بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه در روز بود كه الان این رقم به بیشتر از ۴ هزار دستگاه رسیده این یعنی تولید بیشتر شده و قدرت ایفای تعهدات خودروسازان هم بیشتر شده ما این روند را ادامه خواهیم داد.
وزیر صنعت همینطور در پاسخ به این پرسش كه گفته می شود بیشتر از ۶۰ درصد خودروهای تولیدی در اختیار افراد خاص قرار گرفته است اظهار داشت: وقتی ثبت نام از راه كد ملی و اینترنتی است چنین اتفاقی نمی افتد اگر ثبت نام از راه نمایندگی ها انجام می شد امكان دارد چنین اتفاق رخ می داد البته اگر تخلفی رخ دهد حتماً برخورد می شود
رحمانی در انتها اظهار داشت: قیمت خودرو در چند روز گذشته حداقل ۱۰ درصد پایین آمده است.



1397/12/27
22:30:18
5.0 / پنج
4235
تگهای خبر: تجارت , تحریم , تولید , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
سیمان سیمان