مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ماندگاری كالا در بنادر به سود شركت های انباردار نیست

ماندگاری كالا در بنادر به سود شركت های انباردار نیست

سیمان: مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: ماندگاری كالا در بندر به سود شركت های انباردار نیست.


به گزارش سیمان به نقل از مهر، اله مراد عفیفی پور در نشست با حسین سعیدی كه اخیرا تصدی مدیریت گمرك شهید رجایی و ناظر گمركات استان را عهده دار شده است، ضمن تبریك انتصاب شایسته وی در این مسئولیت مهم، ابراز امیدواری كرد، با برنامه های مجموعه مدیریتی جدید گمرك شاهد تغییر و تحولات اثربخش و رقم خوردن روزهایی خوب برای تجارت كشور و رضایت مشتریان بندر باشیم.وی افزود: سازمان بنادر و گمرك دو مجموعه مكمل همدیگر هستند كه باید ضمن رعایت ضوابط و تأمین حقوق دولت زیرساخت ها و بستری را فراهم می كنند تا كالاها به صورت شفاف و در چارچوب رویه هایی مشخص همچون ترانزیت، ترانشیپ، صادرات و واردات وارد سرزمین اصلی شده یا از كشور بیرون بروند.به گفته عفیفی پور، فعالیت های جانبی باید تسهیل كننده مسیر برای تحقق این هدف مهم باشد، نه ترمزی برای توقف فرآیند خدمات رسانی. برای اینكه در شرایط فعلی اقتصاد كشور نیازمند یكپارچگی بیشتر در سیستم است و بخشی از این یكپارچگی مربوط به فعالیت هایی است كه در داخل بندر اتفاق می افتد.مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاكید بر ضرورت استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات در ارتباطات بین سازمانی، اشاره كرد: تبادل اطلاعات بین گمرك و بندر باید به شكلی دقیق و شفاف صورت گیرد تا هم اقتصاد كشور گرفتار مشكل نشود و هم شاهد افزایش رضایت ارباب رجوع و مشتریان و صاحبان كالا باشیم. از طرف دیگر، امكان پاسخگویی به دستگاه های نظارتی باز فراهم گردد.وی با اشاره به تأكیدات رییس جمهور و جلسات معاون اول رییس جمهور درباب تعیین تكلیف كالاهای رسوبی در بنادر اظهار داشت: هم اكنون ۴۲هزار كانتینر در محوطه های بندر شهید رجایی وجود دارد كه ۱۰ هزار كانتینر از این تعداد از سال ۸۰ تابحال تعیین تكلیف نشده و بیشترین تعداد باز مربوط به پارسال بوده است.عفیفی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل بنادر و دریانوردی درباب احصاء لیست كالاهای متروكه در بندر شهید رجایی به صورت هفتگی اظهار داشت: ماندگاری كالا در بندر نه تنها به سود شركت های انباردار بخش خصوصی نیست بلكه تا میزان چشمگیری بر درآمد آنها هم اثر منفی دارد. برای اینكه این پدیده موجب احداث حاشیه سود شكننده و شیشه ای میگردد و گردش كالا در انبارهای شركت های محوطه دار بالقطع به نفع آنهاست.در ابتدای این نشست، حسین سعیدی ناظر گمركات استان و مدیركل جدید گمرك شهید رجایی طی سخنانی گفت: گمرك و بندر دو مجموعه جدا از هم نیستند و تحت عنوان دولت جمهوری اسلامی تحت هدایت های مقام معظم رهبری و در امتداد تحقق اهدافی مشخص، فعالیت می نمایند.وی با اشاره به اینكه آمادگی داریم كه در بحث تعیین تكلیف كالاهای رسوبی و متروكه به یك جمع بندی برسیم، اضافه كرد: خیلی از این گونه كالاها به سبب محدویت های ناشی از قوانین و مقررات امكان خروج از بندر را پیدا نكرده است و با تعامل خوب دو مجموعه قابل حل است.سعیدی افزود: نتیجه این تعامل مسلما هم به نفع نظام و هم به نفع مردم خواهد بود.شایان ذكر است، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیون تن كالا، بزرگترین و مهم ترین بندر تجاری ایران است كه به تنهایی ۵۸ درصد عملیات كالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابجایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات كانتینری بنادر كشور را بر عهده دارد.خاطرنشان می شود، حوزه نظارت گمركات استان هرمزگان متشكل از پنج زیرمجموعه شامل اداره كل گمرك شهید رجایی، شهید باهنر، كیش، قشم و بندر لنگه است و از لحاظ وسعت، درآمد و تعداد كاركنان، گمرك شهید رجایی بزرگ ترین و با اهمیت ترین گمرك كشور به حساب می آید. سهم گمرك شهید رجایی بندرعباس از كل تجارت خارجی كشور به تنهایی بیشتر از ۳۵ درصد است.

1397/10/11
13:50:57
5.0 / پنج
4223
تگهای خبر: ایران , بخش خصوصی , تجارت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
سیمان سیمان