گاف مهران مدیری درباره آزادراه تهران-شمال بعلاوه فیلم

گاف مهران مدیری درباره آزادراه تهران-شمال بعلاوه فیلم

به گزارش سیمان مهران مدیری در اشتباهی عجیب در یكی از برنامه های دورهمی ویژه نوروز سال جاری، رانش كوه و آسفالت در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال را به قطعه یك و نوساز آن ارتباط می دهد.


دریافت 78 MB
به گزارش سیمان به نقل از مهر، مهران مدیری در یكی از برنامه های دورهمی در نیمه دوم تعطیلات فروردین ماه سال جاری با یكی از پروژه های عمرانی مهم كشور شوخی كرد كه محتوای این شوخی واقعیت ندارد. فضای مجازی، با برخی اتفاقات مهم در حوزه های عمرانی و اقتصادی كشور، شوخی هایی بدون پشتوانه علمی به مخاطب عرضه می كند.
مدیری در یكی از پلاتوهای به اصطلاح طنز خود، به اشتباه، ریزش كوه های اطراف قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال حد فاصل مرزن آباد تا چالوس را به قطعه یك این آزادراه كه بهمن ماه سال قبل با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، مرتبط كرد.
قطعه ۴ این آزادراه در سال ۹۱ و در سال پایانی دولت دهم و با حضور رئیس دولت وقت به بهره برداری رسید و در ۸ سال قبل زیر بار ترافیك قرار داشته است.
وی در این پلاتوی كوتاه یك دقیقه ای، می گوید:
«این وسط نفهمیدیم چرا آزادراه تازه ساخته شده تهران-شمال در حال تخریبه؟ هنوز رفت و آمدی انجام نشده؛ یك تعداد فیلم و عكس دیدم كه حتی یك ماشین هم در جاده نبود ولی آسفالت نو از وسط … خورده بود!
كوه های اطراف جاده هم بی وقفه در حال ریزش بودن؛ شانس آوردیم كرونا اومد و كسی از این آزادراه، شمال نرفت؛ وگرنه چه بسا آمار تلفاتمون چند برابر می شد!
از مهندس یا مهندسانش پرسیده آن چرا چنین شده؟ اونها هم گفتند چیزی نیست، آزادراه كمی پا بخوره، نرم می شه؛ درست می شه؛ الان این آزادراه «نو» است؛ باید پا بخوره تا جا باز كنه!»
پروژه ای كه افتخار مهندسی كشورمان است
این پروژه باآنكه به علت طولانی شدن زمان ساخت، به سوژه شوخی مردم و رسانه ها تبدیل گشته اما نباید فراموش كرد كه مهندسان ایرانی توانستند در مدت زمانی كوتاهی، ۸۵ درصد از باقی مانده پروژه كه عمدتاً پل ها و تونل های بسیار سنگین هستند را طراحی و اجرا كنند و هم اكنون بعنوان افتخار مهندسی ایران مطرح می شود. ازاین رو لازم است محتوای این شوخی های رسانه ای مبتنی بر واقعیت باشد و در عین حال، تلاش ستودنی مهندسان كشورمان برای به سرانجام رساندن پروژه نادیده گرفته نشود.
لازم به یاداوری است وزرای راه و شهرسازی سابق و فعلی، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مستضعفان و رئیس جمهور و معاون اول وی، بارها بر افتخارآمیز بودن قطعه یك آزادراه تهران-شمال كه تماماً به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده، تاكید داشته اند. مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی كند.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4 video/webm

1399/01/29
20:49:01
5.0 / 5
1311
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
سیمان سیمان