معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها:

اجرای راه آهن بوشهر - شیراز تسریع می شود

اجرای راه آهن بوشهر - شیراز تسریع می شود

به گزارش سیمان معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اظهار داشت: تسریع در اجرای راه آهن بوشهر به شیراز جزو اولویت های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.



به گزارش سیمان به نقل از مهر، عباس خطیبی ظهر سه شنبه در بررسی روند ساخت خط ریلی بوشهر به فارس در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: راه آهن بوشهر به شیراز یکی از خط های ریلی که در سال ۱۴۰۰ به آن توجه ویژه می شود.
وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن شیراز به بوشهر در بودجه سال آینده اطلاع داد و خاطرنشان کرد: در ادامه راه آهن اصفهان به شیراز و اتصال آن به استان بوشهر بعنوان یکی از مناطق مهم کشور، جز سیاست های اصلی ریلی وزارت راه و شهرسازی است.
خطیبی بابیان اینکه از قطعات ۱۰ خط راه آهن در حال ساخت بوشهر بازدید شد عنوان کرد: در ۲ سال قبل با پیگیری های مسؤلان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس، اجرای پروژه راه آهن بوشهر شرایط بهتری از لحاظ اجرایی و تأمین منابع ملی و اعتباری پیداکرده است.
وی بابیان اینکه قطعات ۱۰ خط ریلی بوشهر فعال است تصریح کرد: این قطعات دارای ۲۵ کیلومتر طول مسیر جز سخت ترین قسمت های این پروژه است و تکمیل آن در اولویت قرار دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها خاطرنشان کرد: برای تأمین منابع این خط ریلی علاوه بر بودجه عمومی، روش های دیگری برای تأمین سرمایه در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی اضافه کرد: در مقطعی از راه فاینانس خارجی چین برای اعتبار پروژه راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه موردتوجه قرار گرفت که متأسفانه با شرایط تحریم مواجه شدیم و هنوز به صورت قطعی محقق نشده است.
تعریف خط ریلی شیراز به بوشهر در چارچوب بازار سرمایه
خطیبی با اشاره به اینکه خط ریلی شیراز به بوشهر در چارچوب بازار سرمایه تعریف شده است، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی مصمم است این پروژه را دنبال و تکمیل کند.
وی افزود: همه روش های سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه در دستور کار قرار داریم و مبحث فاینانس برای ۴۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن شیراز به بوشهر هنوز از دستور کار خارج نشده است.
خطیبی اظهار داشت: اگر شرایط مجدد، بتواند فضایی ایجاد نماید که آن فاینانس محقق شود مورداستفاده قرار می گیرد چونکه مذاکرات فشرده ای با طرف چینی انجام شده است.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها استفاده از روش های تأمین سرمایه از محل ماده ۵۶ برای پروژه راه آهن شیراز به بوشهر اطلاع داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این استفاده از روش بازار سرمایه به صورت جدی در برنامه و دستور وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.


منبع:

1399/11/02
12:31:02
0.0 / پنج
1243
تگهای خبر: بازار , تحریم , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
سیمان سیمان