حمایت كارشناسان مسكن و خودرو از بازگشت قیمت به اپلیكیشن ها

حمایت كارشناسان مسكن و خودرو از بازگشت قیمت به اپلیكیشن ها

به گزارش سیمان کارشناسان مسکن و خودرو معتقدند طبق نظرسنجی ها و آمار نه تنها حذف قیمت در بازار مجازی و اپلیکیشن ها کمکی به کنترل قیمت ها نکرده بلکه سبب از بین رفتنِ شفافیت در بازار هم شده است.



به گزارش سیمان به نقل از شبکه خبر، مهدی روانشادنیا کارشناس مسکن در گفتگو با برنامه تیتر امشب از موافقت مشروط درج قیمت ها در آگهی ها و اپلیکیشن ها گفت و اضافه کرد: حذف قیمت ها از آگهی های فضای مجازی هیچ کمکی به کاهش التهاب بازار نکرده است. قبل از اینکه اعلام درج قیمت ها در آگهی های مسکن و خودرو منع شد تأثیری در کنترل قیمت ها نگذاشت. میانگین قیمت مسکن در اردیبهشت سال جاری ۱۷ میلیون تومان بود و امروز که قیمت ها آزاد شده متوسط قیمت ها ۲۷ میلیون تومان رسیده است.
روانشادنیا اضافه کرد: قیمت گذاری در بازار مسکن بسیار پیچیده و تابعی از ملاحظات مختلف است.
وی به نیاز شفافیت در بازار مسکن اشاره نمود و اظهار داشت: آگهی ها در بازار مجازی مسکن بهتر و بیشتر دیده می شود و قابل مقایسه است. اگر قیمت ها درج نشود هزینه های مبادله معاملات بیشتر می شود.
کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در معاملات بازار مسکن در کشور ما، چیزی به نام مشاور املاک نداریم، اضافه کرد: اتفاقی که در بازار مسکن و مشاوره املاک می افتد بازار یابی مسکن می باشد نه مشاوره مسکن.
وی اظهار داشت: فرهنگ مشاوره املاک باید ارتقا یابد. همزمان با درج قیمت مسکن در آگهی ها باید خدمات مشاور املاک از نظر فنی و خدمات افزایش یابد.
روانشادنیا اظهار داشت: آنچه که در نوسانات بازار اثر می گذارد، متغیرهای کلان است و سامانه های املاک تاثیر چندانی ندارد.
رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی اظهار داشت: بر مبنای آمارهای نظر سنجی های به دست آمده حدود ۸۸ درصد از مردم معتقدند درج نشدن قیمت ها آنها را به سختی انداخته است. افزایش قیمت مسکن و خودرو هیچ ارتباطی به درج قیمت در آگهی ها ندارد جز اینکه شفافیت در قیمت ها را از بین برده است.
الفت نسب از دو مشکل اصلی در بازار خودرو و مسکن گفت و اضافه کرد: هم اکنون قیمت ها به آگهی ها بازگشته است. اتحادیه خودرو و مسکن کشف قیمت نمی کنند.
وی اضافه کرد: در حوزه خودرو، ما به کسانی که قیمت بالاتر از بازار عرضه می دهند، اجازه نشر آگهی نمی دهیم.
سعید لطفی کارشناس مسکن اظهار داشت: باید قیمت ها به آگهی ها باز می گشت. حذف قیمت از آگهی ها هیچ گونه بازخورد خوبی نداشت. دولت عملکرد بد مدیریت خویش را در بازار مسکن و بازار خودرو به گردن فضای مجازی انداخت.
بهزاد خسروی آدینه وند کارشناس خودرو اظهار داشت: تجربه نشان داد که این سایت ها (آگهی ها) قیمت سازی می کنند. چهارشنبه قبل پژو ۲۰۶ را در چند ساعت ۲۵ میلیون تومان گران تر کردند و پس از ۲۴ ساعت، قیمت را به رقم قبل بازگرداندند.
فربد زاوه کارشناس خودرو: وقتی دمای خانه کم یا زیاد است، نباید دماسنج را بشکنیم! تورم در کشور ناشی از سیاست های پولی غلط است.

1399/10/28
15:12:34
0.0 / پنج
1237
تگهای خبر: بازار , تجربه , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
سیمان سیمان