پدرام سلطانی تشریح كرد

اولویت اتاق های بازرگانی در دوره كرونا چیست؟

اولویت اتاق های بازرگانی در دوره كرونا چیست؟

به گزارش سیمان با گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز روند همه گیری كرونا در جهان و حدود ۹ ماه از ورود این ویروس به ایران، بخش خصوصی به تصویری جدید در موقعیت خود در مقابل این بیماری رسیده است.


به گزارش سیمان به نقل از ایسنا، ماهیت ویروس کرونا سبب شد، خیلی از دولت ها از همان روزهای نخست ورود این ویروس به کشورهایشان، حکم به کاهش رفت و آمدها و مسدود کردن مرزها بدهند و همین مساله، به دو بخش مهم اقتصادی صدمه ای قابل توجه وارد کرد. نخست تجارت و صادرات و واردات بود که تحت تأثیر این ویروس به شدت کاهش پیدا کرد. هرچند سازمان تجارت جهانی در ابتدا پیشبینی کرده بود که در سال ۲۰۲۰ میزان تجارت جهانی حدودا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت اما آمار نشان داده است که این عدد کمتر شده که احیانا تحت تأثیر کاهش محدودیت ها بوده است.
در کنار تجارت، عرصه خدمات و به صورت خاص خدمات در ارتباط با حوزه گردشگری هم صدمه ای جدی دیده اند. با عنایت به کاهش جدی مسافرت ها در ماه های گذشته، از حمل و نقل تا خدمات هتل داری بخش هایی بوده اند که بیشترین صدمه را دیده اند و در سرتاسر جهان چه بخش در ارتباط با تجارت و چه در ارتباط با این نوع خدمات از جانب بخش خصوصی اداره می گردند و ازاین رو در عبور از موقعیت دشوار کنونی، نقش اتاق های بازرگانی بسیار موثر خواهد بود.
با عنایت به این شرایط، سی و چهارمین کنفرانس کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه به صورت مجازی با حمایت فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت هند (FICCI) برگزار گردید و حاضران در این جلسه با محور «دستیابی به رشد پایدار در بازار جهانی نابسامان» دیدگاه های خویش را پیرامون روندهای کنونی، چالش ها، محیط بازار جهانی نابسامان، چشم انداز ژئوپلیتیک و نقش دولت ها و مشاغل در کاهش تاثیر این تحولات و نابسامانی های اقتصاد و تجارت جهانی عرضه کردند.
از ایران پدرام سلطانی، نایب رییس کنفدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه و نماینده اتاق ایران در این کنفدراسیون در اجلاس به شکل مجازی حاضر بود و دیدگاه های خویش را عرضه داد.
او در این جلسه با بیان اینکه شیوع این ویروس منجر به ایجاد خطرات جدی برای اقتصاد جهان خواهد شد، اظهار نمود: اتاق های بازرگانی و صنایع تلاش می کنند مدلهای تجاری خویش را متناسب با ریسک های موجود تطبیق داده و به کارگیرند.
او تاکید کرد: این مدلها با اقدامات لازم الاجرا در جهت مقابله با خطر همه گیری کووید-۱۹ همسو هستند.
سلطانی همینطور افزود: در تعریف اصول ریسک و مدیریت ریسک، اتاق های بازرگانی و صنعت باید در موضعی قرار داشته باشند که خویش را نماینده صنایع کوچک و متوسط (SME) بدانند. از طرفی آنها باید به بنگاه های کوچک و متوسط خدمت ارائه نمایند.



1399/08/25
21:06:00
5.0 / پنج
1243
تگهای خبر: ایران , بازار , بازرگانی , بخش خصوصی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
سیمان سیمان